Obehagligt!

Hör på nyheterna och läser i mina kompisars bloggar att en man blivit skjuten på ett uteställe på Avenyn, Göteborg natten till i går. Detta var väntat, men ändå oerhört tragiskt och skrämmande för alla inbalndade. Det kunde lika gärna varit Per som stod på Nivå som vakt den kvällen, utan skyddsväst. Jag tackar min lyckliga stjärna för att det inte var det. Mordet var rått planerat så frågan är hur utsatt Per hade varit, men om en gärningaman är påtänd och blir stoppad i sitt agerande kan vad som helst hända. Vakt är ett utsatt yrke och i Sveriges större städer är det med sitt liv som insats som de ställer sig vid dörren varje kväll. Därför blir jag fly förbannad och rädd när jag tänker på att Per till en början av sin "vakt-karriär" (kan man kalla det så) inte ens fick en skyddsväst av sin chef trots att han jobbade nästan varje kväll och natt runt om på Avenyn. I dag har han det, de få gångerna han faktiskt ställer sig som vakt nu.

Mannen som sköts var känd av polisen sen tidigare! Mordet var en uppgörelse.


Kommentarer
Postat av: Maria

Nu är det full fart på Skånegatan! Har de ringt dig?Stackars satar han med slipsen nere vid pungkulorna är nog i upplösningstillstånd. Bara att kolla lite i arkivet så har han alla uppgifter där rätt framför näsan. Men fattar han det tro? Tror jag inte. Skit alltså:(



Är på jobbet nu, borde lägga ner

2010-05-31 @ 07:40:18
Postat av: Jennie

Maria: Det blir hårda straff om du bloggar på arbetstid;)Alla uppgifter i arkiven, japp!

2010-05-31 @ 20:32:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0