Här på denna suddiga bild...



som är tagen från en datorskärm förbereds jag för att hoppa fallskärm, det är 5 år sedan! Nervös? Yes, det var jag men inte rädd. I planet som lyfte fanns också fem elever som skulle hoppa från en lägre höjd än jag och min handledare. Vädret var vindstilla den dagen, inte strålande sol, men soglimtar. I luften på några tusen meters höjd kom fjärliarna i magen som ett brev på posten. Känslan? Ja, den går inte att beskriva. Det var...ja, nej, jag gör inte ens ett försök. När jag kom till marken, en fin landning, har jag fått höra i efterhand så var benen som spagetthi och jag var helt lyrisk. Jag sa - Det här ska jag göra igen! Det är fem år sedan....

Känslan som infann sig efteråt var jetlag, som om du suttit på planet allt för många timmar och dygnsrytmen fått sig en törn! Jag mådde nästan lite illa i bilen på väg hem, det kändes som alla de gånger man landat på Sturup och ska åka med bil hem.

Vågar jag igen?

Kommentarer
Postat av: Maria

Du är fan inte klok...;)

2010-05-11 @ 13:48:28
Postat av: Malin

Men shit va roligt! Har du hoppat fallskärm! Att du vågar! Jag skulle hemskt gäran vilja våga göra något sånt. Tror det är ett minne för livet. Men jag är så rädd för höjder bara :S

Kram!

2010-05-11 @ 16:52:19
URL: http://malansnyaliv.blogg.se/
Postat av: Jennie

Maria: Men det visste du väl, att jag hoppat? Hahaha, ska du inte testa? ;)



Malin: Nej, är man rädd för höjder så är det ju inte så kul att hoppa;) men du åker ju snowboard, det är ju lite vågat det också...kan ju vara en extremsport det med beroende på var man åker! Kram!

2010-05-11 @ 21:56:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0