En liten bikini...



var vad Lova fick i Ullared! Den kommer inte riktigt till sin rätt på bild, men är jättesöt i verkligheten!
Hur praktisk den är kan diskuteras, det är ingen sån med "inbyggd blöja" men bara att få se henne i denna är värt 70 spänn som den kostade. Hon kommer bli såååå söt att flera hjärtan smälter....

På GeKås var lagom mycket folk och vi gick in utan kö men fick köa lite ut. Vi hittade det som vi åkte dit för, fotopapper och visitkortspapper, sedan blev det lite av det vanliga som behövs duschcréme, deo och rengöringsmedel! En lyckad eftermiddag/kväll, helt enkelt! När vi kom hem hade vi en trött Lova och massor med saker som skulle packas upp. 

Nu är det dags att sova, jag är helt slut och borde ha lagt mig för två timmar sedan och lämnat packning och påsar till i morgon....men det är ganska skönt att ha det fixat!   

Kommentarer
Postat av: Maria

Hon kommer bli supersöt. Behöver bara vara blöja när man är i simhallar och sånt i trädgården kan de ha valiga badbyxor/bikini. So what liksom? Man känner ju av ungefär när det är dags för bajs tycker jag. Har de bajsat nyss är det ju inga problems.

2010-05-05 @ 17:55:41
Postat av: Jennie

Märks att du varit med ett tag, att du är tvåbarnsmamma;) Jo, du har rätt, i trädgården till sommaren, det är då hon ska ha den, inte i simhallen....

2010-05-05 @ 22:33:20
Postat av: anna

jättesöt e den fan vad rörigt det var i ullared man hittade ju inget alls sprang bara rundor typ

2010-05-06 @ 10:48:35
Postat av: Caroline

Nice med Ullared, underdelen kommer hon vara supersöt i men jag är en stark motståndare till överdel på babysar! ;-) (såvida det ej är baddräkt fast det ha man nog inte i ettårs åldern...) Tycker det gått lite långt... Stella kommer troligtvis få bada naken i havet och ha blöjbyxa alt blöja uv-dräkt på stranden.

kram

2010-05-06 @ 11:31:08
URL: http://familjensweetie.blogspot.com
Postat av: Jennie

Anna: Ja och så håller de på och ändrar där..bygger om bland leksakerna! Rörigt som bara den nu! Men åk dit efter 16, då är det lugnare där! Var det bara du och Emma? Kram



Caroline: Ja det fördes ju en debatt för ett par år sedan ang. detta med små barn och bikini-överdel. De menade att användningen hade sjunkit i åldrar och att små barn blev vuxna i förtid...och allt vad det nu var! Jag tycker enbart den debatten var löjlig, så Lova får gärna ha bikini för mig. Det blir alltid ett ramaskri emellanåt och sedan tonas det ner. Tänk när kvinnan började använda bikini där runt...va var det 60 talet, det var ju snudd på dödssynd;)I dag är det helt normalt!Då tycker jag det är värre att barn har omogna/oansvariga föräldrar, det sätter mer spår i deras utveckling. Uv-dräkt är smart, det ska jag ha till Lova när hon exponeras för mycket sol, på stranden:) Såg att Pop hade det...Kram på er

2010-05-06 @ 14:44:13
Postat av: Caroline

jennie: Precis, förstår dig precis. Men jag är av den ståndpunkten att barn är barn. Punkt slut. Vad har de o dölja? Jag tror dock ej att det är skadligt på ngt vis, jag ser bara inte poängen med det? Solhatt för att skydda sig, uv-dräkt är oslagbart och byxa för att skydda rumpan mot sand/slippa plocka upp bajs...:-o Men överdel- bara extra krångel som ser löjligt ut. Men alla är ju olika. Inte meningen och klanka ner. Jag bara tycker så. :-)

2010-05-07 @ 21:15:28
URL: http://familjensweetie.blogspot.com
Postat av: Jennie

Caroline: Haha, trodde du var en av de debatt-människorna som inte tror världen har fler bekymmer än huruvida små barn ska ha bikini eller ej;) Mycket möjligt att även jag upptäcker att det är krångligt med överdel till barn, vad vet jag, jag har ju aldrig haft barn som badat i havet/poolen förr!!! Överdelen fyller ju ingen funktion som du säger, den bara är där för att det då blir en hel bikini. Om möjligt skyddar den lite mot solen! Denna ska hon ju bara ha i trädgåren i sin pool under ett parasoll. På stranden får det ju bli UV-dräkt, det är snudd på barnmisshandel annars, hihi;) Sedan vad som är mest praktiskt får jag nog återkomma med i slutet av sommaren när jag har lite erfarenhet av det här med barn och bada:) Kramar

2010-05-08 @ 09:50:56
Postat av: Caroline

nej jag tillhör inte de debattmänniskorna. Jag tillhör bara en 2-barnsmammma med åsikt ;-) Och blöjbyxa är bättre än bekini utifall de bajsar. Bekini fine när de blir äldre. Bara min åsikt!

2010-05-09 @ 18:14:25
URL: http://familjensweetie.blogspot.com
Postat av: Jennie

2-barnsmammor med åsikt är precis de läsarna jag vill ha i bloggen. Kul att höra andras åsikter!!!



2010-05-09 @ 19:14:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0