Egentid...

var vad jag fick i dag efter en lång sovmorgon. Härligt!! Per och Lova åkte till Biltema i Kristianstad och sedan ska de åka hem till mamma och pappa där Per ska fortsätta med "Projekt bilen". Det är inget fel på bilen men den ska glänsa enligt Per. Vad ska jag hitta på? Jag sitter här som en fågelholk och vet inte riktigt var jag ska börja! Jag börjar givetvis med ett par inlägg i bloggen...

Vädret är kass och det är inte så att man har bråttom ut även om en promenad är planerad. Det får bli senare! Jag har köpt sprayfärg för textil och ska själv påbörja "Projekt trappan" här hemma när lusten faller sig på. Vår trappa har en beige nyans på stegen, en ful gammal heltäckningsmatta med fläckar. Varje gång jag går i den retar jag mig. Sprayfärgen är i antricitgrått och ska mörka ner stegen och fräscha upp dem är tanken. Jag hoppas jag tänkt rätt och att det blir bra. Det blir ett jäkla jobb med maskeringen bara. Målarfärg kan man torka bort om den hamnar fel, men sprayfärg sitter där man sprejat den:( 

I går skulle jag och Lova åkte till Josse och Hilma på tjejkväll. Även Janina och hennes William var där, men tyvärr fick jag ställa in pga trötthet, svullnad och mensvärk. Jag kände mig som Svullo och att min enda utväg var att krascha i soffan med en påse godis och tycka synd om mig själv. Så vi gjorde så, jag och Per. Han gick till affären och bunkrade upp med popcorn, godis och glass. Jag väntade. Sedan blev det film och alldeles för många kalorier. 

I dag har jag tänkt väga mig och om vågen visar allra minsta tendens att överstiga vad jag tror att jag väger så är det jag som börjar på ren soppkur i dag. 

Dags att väga sig....

Ses senare!!!!     

Kommentarer
Postat av: Maria

J-a mens va jobbigt det är. Jag rör mig inte ur fläcken när jag fått min jag känner mig sjuk ärligt talat. Det är så handikappande. Men bara första dagen sen är det ok. Blir nog bra med trappen. Du och Per får köpa ett hus. Ni älskar och renovera och hålla ordning på saker verkar det som. Ni är precis rätta som husägare. Eller bygg det skulle passa Per. Sen kan han komma hit och hjälpa tummen-mitt-i-handen-Henke med vårt sovrum som måste tapetseras om. Kramelikram

2010-05-31 @ 07:37:00
Postat av: Jennie

Haha, men helt med tummen-mitt-i-handen är han väl inte, Henke? Han gjorde ert badrum ju! Per gillar att fixa med det mesta, så ett hus hade inte suttit fel, men det ska kännas rätt, vara på rätt plats osv...ett stort företag i sig! Kram

2010-05-31 @ 20:36:07
Postat av: Malin

Ja dessa kalorier! Hur gick vägningen?

Kram!

2010-06-01 @ 22:22:41
URL: http://malansnyaliv.blogg.se/
Postat av: Jennie

Malin: Jo det gick bra med vägningen, bättre än vad jag trodde, men det känns som jag står på en platå viktmässigt nu:( det händer inte mycket!!! Inte lönt att börja på soppkur innan helgen dock, har tre studenter att fira =O

2010-06-02 @ 20:42:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0