Söndag!

Ibland kommer man helt enkelt inte på bättre rubriker än så här, sorry!!!

Barnkalaset i dag flöt på, barnen var duktiga! Ett enda bråk mellan två killar, en tavla som åkte i golvet och en kruka som gick sönder...det var vad som hände! Efter glass och maräng lekte vi lekar och ett hemskt monster kom med godispåsar till alla barnen;) Sen blev det ytterligare lite lek och dans till musik innan det var dags för barnen att åka hem igen. Härliga ungar!!! 

Efter detta åkte jag hem och hämtade Lova, vi åkte vidare till mamma och hämtade hem lite grejor som hon shoppat till oss i Ullared i går. Lova fick våtservetter, sockar, strumpbyxor och en overall som står emot vind och vatten. Eftersom det var stl 86 så badade hon i den just nu, men så småningom så...
Jag och pappa åkte upp till min brors hus och kollade in hans nya soffa som hämtades i Växjö i fredags. Det finns bara ett ord för att sammanfatta intrycket av den - STOOOOR!!!!
Den var så stor att 10 personer inte ens behöver trängas. Till denna gigant ska ett soffbord och fotpallar köpas in. När jag ändå var på plats kollade jag in duschen i stora badrummet (det finns tre badrum, två färdiga än så länge) och jag tror alvarligt att man lätt kan duscha 4 personer i den duschen utan att trängas speciellt mycket.
Men något som lillbrorsan glömmer är att städa...så jag tänkte faktiskt erbjuda mig att städa av de nästan 300 kvadratmetrarna (japp, ni läste rätt, 300 kvadrat) så att det ser lite fräscht ut till dagen då Lova fyller 1 och Per 33 år. Vi ska nämligen "hyra" in oss i hans hus då pga platsbrist här hemma. 

Väl hemma igen väntade rotfrukter på plåt som Per fixat i ugnen, det var så gott att jag trodde han skämtade med mig. Hur kan man få rotsaker och grönsaker som morot, palsternacka,selleri, lök och paprika att smaka som värsta snackset? Visst lite olja och salt var det på det, men i det stora hela var det väldigt kalorifattigt. Jag tror vi hittade en ny favorit där, salladerna får stå tillbaka ett tag. I morgon är det jag som stormar närmsta affär på deras rotfrukter så att jag har laddat kylen för hela veckan som kommer. 

Nu ska jag poppa mina förbannade micropop, jag kan inte vara utan dem, de har tagit över mitt liv...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0