Städ-dag!

I dag har jag varit effektiv, jag t.om satte Per i arbete;) Tillsammans har vi putsat alla fönster på nedanvåningen,städat ur kylskåpet, skafferiet,skåpet under vasken och toaletterna. Per håller även på att tvätta kläder i källaren. Shit, va nöjd jag är farten det är på oss i dag...men det bor ändå ett uns av dåligt samvete i mig och det är för att jag inte lekt tillräckligt med Lova :( Det blir ju så, det är antingen eller tyvärr. Så nu i en halvtimme satt jag med henne på golvet och spelade på pianot, skjutsade henne i gå-vagnen (japp, hon är så lat just nu att hon hellre åker i den än går med den) Hon skrattar så att hon kiknar när hon får åka i den:) 

I går ringde de från Hyres - och arrendenämnden och det blir inget möte i rätten i morgon. Vårt fastighetsbolag hade inte resurser att skicka ner en man som satt med i rätten, helt sjukt anser jag! Från hyresnämnden menade de att det inte var lönt att jag åkte ner själv för utan fastighetsbolagets närvaro skulle vi inte kunna göra mycket. Det är ju i och för sig sant. På grund av att de fegade ur så ringde nämnden dem och sa att de bör kontakta mig så att vi kommer vidare för vi har söndriga saker här i lägenehten och betalar full hyra. I dag kom det en besiktningsman - igen! Nu är alltså lägenheten besiktigad för andra gången och trots att vi innan fått ett beslut om vad som ska renoveras, så verkar det som om det nu är upphävt. Jag är både förbannad och trött på detta, men hoppas nu att det ska hända något. Om en månad är det nytt möte i rätten om inget händer, det har hyresnämnden lovat. Jag tror att fastighetsbolaget kommer renovera till en viss del men inte allt som vi begär. Fortsättning följer....  

Kommentarer
Postat av: Maria

J-a fastighetsbolag, f-n alltså, vad sysslar dom med? Vet ju hur noga du är med att allt ska se fint och så ut och så får du ha söndriga saker i lägenheten. Förstår dig till hundra procent att du är förbannad. Vi har också renoverat här hemma:) Henrys rum är numera med en fondvägg med dinosaurier. Du ska få se sen. Me like och Henry he loves hahahahahah

2010-03-04 @ 00:05:41
Postat av: Jennie

Å,ja den måste jag ju bara se! Kan tänka mig att han älskar den! Tar den en hel vägg då? Var köper man såna? Kram

2010-03-04 @ 22:01:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0