Som det PMS-monster...

jag är nu innan mensen så har jag just tryckt i mig typ ett halvkilo godis och en halv påse micro-popcorn..och hur mår jag nu? Ja, sådär! Som tur är händer detta ENDAST innan mens när mina hormoner åker berg- och dalbana i kroppen som om det gällde livet. Dessa j-a förbannade hormoner, varför kan de inte bara försvinna upp i tomma intet och komma tillbaka den dagen jag bestämmer mig för ett syskon till Lova. Det är faktiskt inte bara män som jag skulle vilja "stoppa ner i byrålådan" i bland utan även mina hormoner. De här små (jag inbillar mig att de är små) äckliga hormonerna bara slår ner i ens vardag utan tillstymmelse till förvarning. Ohyffsade är vad de är! Jag har aldrig bett om att få dem..eller, nja...jag skulle ju inte vilja vara utan dem heller, för då hade ju inte min Lova funnits. Jag skulle vilja kunna styra dem, ni vet, med en fjärrkontroll. Den behöver inte var så avancerad, en on och en off-knapp hade räckt. Som ikväll när jag och syrran skulle ut och gå en timme i raskt takt men benen kändes som cement och jag tror jag gick upp två storlekar i bh pga av svullnaden. Jag skojar inte när jag skriver att det såg ut som om jag var gravid i 5e månaden när jag ställde mig vid spegeln. Det blev ingen promenad...mina hormoner ville inte det. De ville tydligen hellre se mig i soffan med en påse popcorn. Tack ska ni ha för det era äckliga bastards! Jag menar, hur behjälpliga är våra hormoner egentligen när det gäller att ta kommandot över sina sista graviditetskilon? Mina har aldrig hjälpt mig i alla fall, har era? Nej, en käftsmäll är vad de skulle ha. Vissa säger att de fullkomligen trycker i sig chocklad innan mens och ja, det köper jag! Det värsta är att de gör inte det av egen fri vilja...de matar ju faktiskt sina små monster! 

Min gynokolog hade ett bra P-piller, det skulle tydligen vara utvecklat för att tona ner PMS! Ja visst, men något jag ännu inte fattar var varför hon inte drog den om "Hans och Greta" också när hon ändå höll på att skoja till det? Svullnaden är jobbig, men ställer inte till några bekymmer...det gör däremot humöret som kommer i samband med PMS. Jag har gjort en del mindre genomtänkta saker innan mens som jag fått ångra senare. Bland annat så har jag ringt upp socialchefen här i byn och skällt ut honom efter konstens alla regler. Vill jag se honom i ögonen i dag...nej, jag tror inte detta! Det var visserligen 8 år sedan när vi bodde grannar, men ändå! I dag kan jag gå omvägar i en affär när jag stöter på honom trots att jag vet att det var jag som i grund och botten hade rätt. Enda problemet, det man vill ha fram....it just dosn´t come out right, om ni förstår vad jag menar? No shit Sherlock, tänker ni säkert nu...i alla fall alla ni som också får ovälkommet besök en gång i månaden!

Kommentarer
Postat av: Maria

Hahahaaaa :) jag är också grymt Pms:ig före mens och jag är så trött på det. Tycker det blev värre efter man fått barn. Vi hade lärare som vi kallade på Pms-häxor i mellanstadiet precis som om man hade nån koll på vad det handlade om. Dumma ungar hahahahaha! Jag sätter lätt i mig en 200 gr marabou chocklad-kaka när magen svullnar och brösten ömmar. Måste ha chocklad annars blir jag galen. Krambananas

2010-03-23 @ 20:35:56
Postat av: Jennie

Då vet du vad jag snackar om :) Kram

2010-03-24 @ 17:52:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0