Glömt bort...

Såg att andra bloggare kommenterat "andra chansen" i melodifestivalen och det har ju jag alldeles glömt bort trots att jag satt och såg hela utan avbrott denna gång. Pernilla Walhgren...alltså, jag vet inte, hon vill för mycket med en låt som bara är så tråkig och förutsägbar, och det känns som om man har hört den förut. Att den gick vidare var inte vad jag satt och hoppades på, däremot blev jag jätteglad av olika anledningar när Jessica Andersson gick vidare, dels för att jag tycker låten är underbart fin. Sedan har jag precis läst hennes självbiografi och har färskt i minnet vilken djävulsk uppväxt hon hade med en missbrukande mamma. Det gör att man "håller henne bakom ryggen" lite, om ni förstår vad jag menar? Hon är värd all lycka och välgång, men givetvis är det låten och inget annat jag borde gå efter. Låten är mer än okej dock, så det var helt rätt att hon tog sig till final. Många av de andra bidragen var skräp från början och det enda bidraget som jag saknar i final var Paulinas låt, vilken jag inte minns namnet på nu, men det var en härlig låt...med snygga dansare som jag gärna ser en gång till;) 

Melodifestivalen är ett måste för mig av ren tradition, det sitter djupt rotat. Jag förstår dock dem som tycker det har blivit ett för stort jippo eller dem som ratar den för att låtarna är skräp, det är ju faktiskt så att många av låtarna är skitdåliga, rent ut sagt. Men det är inte det som det handlar om för mig, jag lyssnar nämligen gärna på skit-låtar så länge jag får uppleva stämningen, se deras scen-kläder, bedömma bidragen och sist men inte minst gissa hur långt de olika bidragen överlever. Det roliga är att jag alltid har rätt, så jag kan min melodifestival;) 

Nästa lördag når denna tradition sin kulmen när finalen går av stapeln i Globen, det ska bli ett sant nöje. Mina favoriter är Jessica Andersson och Andreas Johnsson...i alla fall just nu, det kan ju ändras. Vissa låtar har en tendens att växa hos mig:) Vilken låt som tar hem vinsten ska jag våga gissa på när jag hört alla bidragen på lördagkväll!   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0