Glada nyheter..

väntade mig i morse när jag ställde mig på vågen och hade gått ner ytterligare ett kilo! Det bara kom sådär efter flera veckors stillastående på vågen. Jag gav inte upp helt trots att jag fuskade en del, och det är jag glad för i dag. För att fira det försvunna kilot gick jag en rask runda med Lova mitt på dagen. Senare gick vi hem till mamma och pappa, det visade sig att mamma tagit en semesterdag för att städa ovanvåningen i deras villa. När jag kom upp hade pappa och min bror lagt färdigt golven som de påbörjade häromdagen och mamma hade städat, sorterat bland alla gamla prylar, bytt sängkläder i gästrummet och så vidare. Det blev mycket bra och är början på en större renovering. Det är kul på ett sätt, det är alltid fräscht med nytt men samtidigt lite vemodigt att det huset man växt upp i nu ska ändras om totalt...i alla fall är tanken sån. Det kommer bli en stor förändring, både kök och toalett ska bli nytt och väggar ska slås ut så det blir mer öppna ytor. Ett stort altandäck är planerat att gå ut från nya köket med stora glaspartier som vetter ut mot altan och gräsmatta. Det kommer givetvis bli bra för oss barn när vi kommer på besök med våra barn eftersom vi blir fler och fler hela tiden. Stora ytor och öppna plan är perfekt! Ska bli kul att följa pappa i detta projektet, det blir nog det sista han gör på hemmaplan, han börjar bli gammal pappsen! För er som inte vet så är han byggnadsarbetare med egen firma. Detta är inte ett dugg konstigt för honom, men jag är lite orolig, undrar en del om han kommer orka med detta. Tror mamma funderar på samma sak, så vi får väl se om detta planerandet omsätts i verkligheten;)  

Nu är det fredagsmys, Per gör muffins klockan 22, snacka om engagemang. Jag var sugen, han ställde sig och bakade;) Till muffisen blir det ett glas mjölk och en film på tv....
 

   

Kommentarer
Postat av: Caroline

Åh vad härligt att vågen pekar rätt hela tiden.. grattis! :-)

KRAM!!

2010-03-07 @ 20:44:29
URL: http://familjensweetie.blogspot.com
Postat av: Jennie

Jo, men det går segt;) Jag fuskar lite väl mycket nu:( Kram

2010-03-07 @ 20:52:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0