Ett lyxpaket kom med posten!



Inte den bästa bilden, men det visar ändå vad en trött mamma behöver:) Det kom verkligen lägligt i dag när Lova har en "kläng-dag". Hon vill helst sitta i mitt knä även när jag är på toa...ja ni vet en sån där härlig dag:(
Förutom att hämta detta paket på posten har jag varit och bestämt vilken matta och vilken färg jag ska ha på väggarna i nya badrummet. Det blev grått, grått, grått för hela slanten;) Vi fick själva bestämma färger men inte material. Mattan var en vanlig standard-kvalité som jag kan tänka mig de lägger in i alla badrum de har, typ! På väggarna ska de bli väv, vilket jag tycker är jättefint:) På det ska en svag nyans av grått målas i nån färg som tydligen ska tåla väta! Nice:) So far so good, alltså. På måndag sätter de igång, först rörfirman och sen golvläggaren. De är sååå välkomna, jag ska t.om serva dem med kaffe och kakor:)

Vi frågade om de kunde göra uttag för vatten och el så att vi kan sätta in tvättmaskin och tumlare, men vi har inte fått svar från fastighetsbolaget än. Börjar han strula med det, vd:n, så ska jag personligen åka dit och strypa honom;) Är så fasligt trött på dem nu! Han tjänar på att jag har egna maskiner, då blir det ju jag som får ta el-kostnaden. Hoppas han inser det! 

Jag var och kollade på ny vagn till lova i dag, på BRIO...denna byns stora stolthet;) Vi har varit inne på att byta sen Lova bara var några månader, men har aldrig fått tummarna ur och framför allt aldrig kommit fram till vilken vagn vi ska ha. Jag vill ha en BRIO Go, men då står vi där med ytterligare ett vagn-paket med liggdel och hela balletten. Ska vi ha en bebis till, så bör vi ju fundera på syskonvagn! Så nu har jag hittat (utan Pers vetskap) en annan BRIO vagn som jag kan tänka mig, en BRIO Spin....en enkel sittvagn, med alla bekvämligheter och hyffsat snygg design. Det är inte så att jag vänder mig om efter den vagnen på stan, men den känns rejäl och den är en billig mellan-vagn i väntan på syskonvagnen som väl får köpas förr eller senare;)  Den har ett vitt chassi, vilket I REALLY LIKE!!! Jag tycker det är jättefräscht med vitt chassi faktiskt....var tvungen och betona det! I övrigt är den svart och har röda detaljer i suffletten. Givetvis provåkte Lova den och gav "tummen upp" direkt:) Hon satt som en drottning i den, rakt upp...inte det här taskiga halv-sittande läget som är på vår nuvarande vagn. Hon vill inget annat än och sitta rakt upp numera, så är det ju!

Så, kanske blir det den...

Jag skrev under 7 sanningar om mig att jag var den mest veliga personen i hela världen. Här har vi ett klart och tydligt exempel på detta. I cirka 7 månader har jag letat vagn och det händer inte ett skit, för jag kan inte bestämma mig. Per har nog gett upp, tror jag;) Ge mig en spark där bak, någon!

Just nu sover kläng-apan (Lova) och det är så lugnt och skönt här, jag tog en kopp tee, skriver ett inlägg, luktar och klämmer på mina nya produkter och väntar på att Anna ska komma förbi på fika. MYCKET TREVLIGT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0