Sötaste Lova halsont igen...



Bild från i helgen

Det blev inget dagis i förmiddags, jag valde att ha henne hemma. Både hon och jag har haft hosta och hon har haft snuva till och från i helgen. I natt blev det värre, hon vaknade varje timme mellan 23 och 04 när vi till slut fick ta upp henne. Eftersom regnet öser ner ute så känns det inte så tungt att vi måste ligga här. Jag skulle inte påstå att jag är sjuk, men hostan finns där, det har den gjort i en vecka. Hur ont Lova har i halsen är ju förstås svårt att avgöra men att hon skulle slippa dagis var självklart. Hon har sovit stora delar av denna dagen. 

Promenad känns inte så lockande, snarare en bra film och lite god mat till i kväll.   

Kommentarer
Postat av: Caroline

Hej Jennie!

Tack för din kommentar! Jag blir lika glad varje gång!!

Stackars liten som är sjuk o hosta nu igen!! Inte roligt!! Men det var en mkt klok mamma som höll henne hemma idag! Det är så hemskt när föräldrar sänder sina barn nedsatta till dagis. Först o främst blir de sämre o nummer två, de smittar andra!

vilken bedårande klänning! Nu såg jag ju bara baksidan men dock! Vart har du köpt den? O tofflorna, URSÖTA! vill ha!! vart??

KRAM o krya på er!!!

2010-06-07 @ 21:44:56
URL: http://familjensweetie.blogspot.com
Postat av: Jennie

Caroline: Tack! Klänningen har jag lånat av min syster. Det är Lovas kusins klänning och jag vet inte var hon köpte den, ska kolla med henne:) Tofflorna är fejk-foppa och inhandlades på en marknad när Lova bara var ett par månader...de är supersöta. Håll koll på marknaderna nu i sommar, ett tips! Nej, det är sant, att lämna sjuka barn blir bara värre för alla parter...

Kram

2010-06-08 @ 09:30:25
Postat av: Malin själv

Usch va trisst att vara sjuka! Hoppas ni blir friska snart!

Ja detta regn. Man har änna blivit bortskämda med all sol vi har haft så länge så besvikelsen va stor när jag såg vädret igår.

Trotsade iaf regnskurarna och gav mig ut på en powerwalk med en sovande Vilmer i vagnen. Jisses va skönt det var att vara ute och gå i det vädret.

Hur går det för dig? Har du börjat med en pulverdiet?

Själv kämpar jag med att stå emot diverse frestelser. Tar en bar då och då istället för lunch. Är bra och ha när man inte har så mycket alternativ.

Gud så söta klänningar ni hade i helgen! Synd att ni aldrig fick någon bild på er tillsammans!

Vilmer går inte själv än. Man måste fortfarande "hålla" honom med en hand. Annars sätter han sig bara på rumpan. Haha!

Kram!

2010-06-08 @ 13:38:59
URL: http://malansnyaliv.blogg.se/
Postat av: Jennie

Å jag vet inte riktigt hur det går, jag vågar inte väga mig, åt massor med strunt på studentfesten:( I och med att vi blev sjuka köpte jag aldrig någon soppa eller bars i måndags, så det rann ut i sanden... Skärpning är vad som gäller för mig nu! Jag har nog inte gått upp i vikt i alla fall, kläderna sitter som de brukar;)Håller med om att bars är perfekta, bara 200 kalorier, ingen disk och ingen matlagning...Tjoohhoo, kan inte bli bättre för mig! Men börjar man äta så är det svårt att ta till dem igen...man töjer ju ut magsäcken när man äter mat igen!



Bra jobbat med powerwalken i regnet, det kan vara ganska skönt att gå i regn om det är ett varmt sommarregn;) Vi har inte varit ute på två dygn, det kryper i kroppen, men i morgon blir det av

Många kramar!

2010-06-08 @ 21:13:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0