Lova sover eftermiddag...

och jag ska summera de sista dagarna i mitt liv för er här på bloggen. Per åkte till Göteborg i onsdags och av någon anledning som jag från början inte visste hänge inte Lova och jag på denna gång! När han sedan ringde och sa att bilen börjat "knacka" i motorn mitt inne i centrala Göteborg förstod jag plötsligt varför min instinkt sagt åt mig att vi inte skulle följa med denna gången. Ok, i alla fall, bilen kom till en Volvo verkstad och Per fick en hyrbil. Frid och fröjd för en stund tills Per inser att hans leverans av protein inte skulle komma på kvällen som det var bestämt utan dagen därpå. Han fick stanna över i Kungälv! På torsdagen väntade Per på proteinet, två omänskligt tunga säckar som får köras på truck in i lagret, men tror ni de kom? Nope, en olycka kommer ju sällan ensam som det heter! Han gjorde några panikärenden och satte sig på tåget till Skåne och vi mötte upp honom på stationen i går kl 20 och nu är vi billösa! Jag klarar mig fint men Per är väldigt handikappad;)

Lova har varit hos läkaren i Hässleholm på sjukhuset där. Hon är frisk som en nötkärna och vi kan andas ut! Inga hjärtproblem och inga andra problem heller vad det beträffar! Några blå läppar har vi inte sett till på länge och det hela har liksom runnit ut i sanden...Hon är liten men följer sin kurva igen! Hon låg strax under den innan. Nu väger hon över 10 kg och är 77 cm lång. Nya ord i hennes vokabulär är Ja, hejhej, hejdå! Innan dess var det mamma, pappa och Bosse.

I förgår kom jag på henne med att försöka mata katten med sin flaska med youhurt/mjölk/krossade bär som hon brukar få till mackan på morgonen. Bosse, katten, såg måttligt intresserad ut och hoppade tillslut ner från soffan där han felaktigt trodde att han skulle få vara ifred. På morgonen vill Lova gärna va som sin mamma och borsta och föna sitt hår så jag brukar göra en miniversion av mina vanor på Lova. Efter det får hon en klämma i håret, det är ett måste annars åker det ner i ögonen.

Nu är det fredag, Per förbereder för middagen och jag uppdaterar bloggen, läser aftonbladet och sneglar på klockan. 

TREVLIG HELG   

Kommentarer
Postat av: Josse och Hilma

77 lång då har hon bara 2 cm kvar till hon har växt ifrån sin kusin Hilma =) Vikten lär hon nog aldrig ta igen haha =)Hilma vägde ju 11, 3 sist.

Jäkla skit med bilen men vår har ju varit paj sen i Februari och det är trättsamt så in i norden!!

Längtar tills man slipper den.

Jag kommer till Osby i morgon, kanske vill skulle ta och ses och busa lite.

Kram

2010-06-18 @ 17:11:45
Postat av: Maria

Du skrämmer slag på mig med dina inlägg. Först ser jag "jag är inte död...än!" Sen kommer "jag ska summera de sista dagarna av mitt liv för er här på bloggen" HJÄRTSNÖRP! Trodde du skulle skriva att du hade en obotlig form av cancer eller nåt.



Lättnaden jag kände när jag fortsatte läsa var enorm;) Kramkramkram

2010-06-18 @ 19:34:06
Postat av: Jennie

Josse: Jajemen 2 cm kvar! Nej, vikten blir det värre med, hehe;) Bilar är skit när de inte funkar

Synd att vi inte ses hos mamma i dag, kram



Maria: Hahaha, herrejistanes...det tänkte jag inte på själv:) Det hade varit ännu värre om de båda meningarna var i samma inlägg!! Kram

2010-06-20 @ 10:11:52
Postat av: Malin

Gud så skönt att dom inte har hittat något fel på lillfisen!

Men 10 kg är väl inte dåligt för en tjej? Vilmer har äntligen hoppat upp en plupp på viktkurvan och ligger därmed inte på -2 längre. Nu är vikten 10,9kg och är 79,5cm. Visst han är ju ingen riktig tjockis men ser ändå välmående ut ;)

Vart ligger Lova på viktkuran?

Fasen va irriterande med bilen. Förstår att det är Per som blir mest frusterad, han som använder den mest...men ändå! Klart att allt ska krångla samtidigt.

Haha, va söt hon är Lova! Försöker hon lura bort sin mat till katten. Tur att han inte brydde sig om den.

Kramar!

2010-06-21 @ 19:38:37
URL: http://malansnyaliv.blogg.se/
Postat av: Jennie

Malin: Nej, 10 kg är nog ganska normalt, hon har hämtat upp sig nu, men denna j-a hosta hon haft gjorde att hon hamnade lite under sin kurva senast vi var där...men nu är det som sagt på rätt kurs igen;) Kramar

2010-06-22 @ 15:42:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0