Fortsatt strålande solsken...

Nu är det sommar - Jippiiii!!!

Lova kom till dagis klockan 8.15 i morse tillsammans med en pigg mamma. Det måste vara vädret! När jag lämnat henne utan några som helst problem annat än att mina ögon tårades och jag hade en klump i halsen, så gick jag en sväng bort till Anna, min kompis, och hennes mamma. Hon bor i närheten av Lovas dagis. Där pratade jag bort två timmar och sedan var det dags att hämta Lova igen. När jag kom satt hon i gungan utomhus och hade ett smile på läpparna. Vi stannade ytterligare en timme sedan började Lova bli trött och vi promenerade vidare till Per och pappa som höll på med bygget på mina föräldrars gård. Jag hämtade tre sallader från Peccorino i byn och sedan var det lunch-time! Å, dessa sallader, de är så goda att det vattnas i munnen bara jga skriver om dem. Det är pasta, ruccolasallad, rostade solroskärnor, lufttorkad skinka, riven ost,  några få tunna skivor av rökt korv, oliver och en söt balsamvinäger som höjer hela rätten. Till det iskallt bubbelvatten!!! Jag lovar, jag skulle kunna leva på den, men det är inte världens sundaste sallad, så det här med att leva på den...tror inte det ändå! I dag har jag även hunnit sola, shoppa lite kläder och ett halsband till mig själv! Skor får jag fortsätta leta efter i morgon, eller också ta ett par som redan står här hemma...det funkar ju faktiskt det också;) Jag var också inne på BRIO butiken och beställde en vagn till Lova, vår är såld! På söndag kommer en köpare hit och hämtar den, varsegod bara ta skiten, känner jag nu!
Till Lova blev det en BRIO spin med svart/röd sittdel och vitt chassi. Den är liten, smidig och har alla bekvämligheter man behöver. I framtiden får det bli en Phil and Teds, men först när vi vet att vi ska bli föräldrar igen! Innan dess känns det onödigt har jag kommit fram till. Tänk att jag som ville ha vagnen so bad, kunde komma fram till något så klokt;)  

Ha en forsatt fin torsdag i solen...



Kommentarer
Postat av: Caroline

Hej vännen!

Har ej vart inne här på ett tag, men oj har hon börjat dagis?! :-o Härligt att det går bra i alla fall :-)



Ang Astrid Lindgrnes värld, ja det finns bara ett o det är i Vimmerby! Jag hade ej åkt i år om ej Leia hade vart med... Stella har ju minst lika roligt på vanliga lekplatser, lekland osv..:-) Bättre o spara på upplevelsen om ni väljer år,

kram

2010-06-03 @ 22:34:58
URL: http://familjensweetie.blogspot.com
Postat av: Jennie

Caroline: Jajemen, hon har börjat inskolas, i dag var sista dagen för det. Nej, jag misstänkte det, att Vimmerby kan vänta tills nästa år. Det får väl bli djurparker och lekland detta året;)

Nu när det är så fint väder hinner man inte läsa bloggar på samma sätt, tyvärr. Du är inte ensam om det;) Vad ska ni göra i sommar? Hoppas vi kan ses! Kramar

2010-06-04 @ 19:29:53
Postat av: Caroline

Hej igen!

Djurparker måste vara perfekt i åldern nu. Det uppskattar de nog jätte-mkt!

Vi ska ju till Skåne i sommar, Mölle, bor ni långt från det? vi åker den 14 juni, om ni vill komma o hälsa på, stannar tills på lördagen. Annars ska vi vara hemma och vara på mitt torp!

Själva då?

KRAM

2010-06-04 @ 19:57:19
URL: http://familjensweetie.blogspot.com
Postat av: Jennie

Caroline: Å, jag har precis suttit och läst allt om Stellas sjukdom från inlägg 1-8 nu i kväll, jag har ju läst delar av det innan, men nu fastnade jag totalt kunde inte slita mig. En sak kan jag konstatera, jag ska aldrig mer gnälla om min tid på sjukhuset när Lova föddes, även om det var turbolent. Det går inte ens att jämföra!! Att ni stod ut förstår jag, det gör man, man har ju inget annt val...men sjukhusets personal...arrghhh, va förbannad jag blev när jag läste om hur de bar sig åt. Att behöva ta det samtidigt som man har sjukt ont av snitt, bröstböld och gallsten...och inte nog med det, ett nyfött barn som också har ont, speciella behov och allt vad det innebär. Att det sen inte slutade med detta...jag vet inte vad jag ska säga! Jag har skrivit det innan, men jag skriver det igen. Jag önskar er all lycka framöver, hoppas ni får en jättefin och lugn sommar nu först och främst! Vi vill jättegärna träffa er. Pinsamt nog vet jag inte på rak arm var Mölle ligger trots att jag är skåning;) men jag ska ta reda på det! Den 15 juni på morgonen har vi en tid för Lova på sjukhuset, men annars kan vi säkert boka in en dag den veckan. Var i Småland har du ditt torp? Vi bor ju faktiskt bara 10 minuter från småländska gränsen, det är verkligen i norra skåne vi bor!

Själva har vi än så länge bara dagsturer inbokade i sommar. Per som egenföretagare kan ju eg inte ta flera veckors semester, utan verksamheten rullar på. Det blir Skånes djurpark, Liseberg och säkert en tur över till Danmark. Midsommar ska vi fira hos min syster med familj. Kram

2010-06-05 @ 00:17:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0