Fika och tjejsnack för hela slanten!

Ja, under Lovas timmar på dagis åkte jag och kusin Mia och hennes lilla dotter Maja som är två månader till min andra kusin Malin och fikade och tjattrade! Ämnena var förlossning, byta bostad, barn,jobb och ja, det allmänna som även kallas livet! Ämnen man kommer in på vare sig man vill eller inte, oundvikliga! Väldans trevligt var det i alla fall och Malin hade bakat en god paj med rabarber och hallon som hamnade i min mage trots att den inte borde det....och så två stora koppar tee som bidrog till att jag fick springa på toa tre gånger på tre timmar! Att jag har en liten blåsa är något jag vetat länge och att tee är vätskedrivande lärde jag mig på universitetet när jag slobbade i mig en kanna själv om dagarna innan en tenta. Jag drack det som vatten! Ja, men va fasen...alla andra drack kaffe som om det inte fanns en morgondag, vad skulle jag dricka? Cola? Jag hade ju rullat fram vid detta laget om jag begick det misstaget. Nej, tee fick det bli och gott var det...min inlärningsförmåga blev bättre när jag fick ha en kopp tee i ena handen. That´s it!

På Ikea för ett par år sedan när jag och Per skulle handla en byrå hade jag slobbat i mig osedvanligt mycket tee. När jag rusade på toa för tredje gången under det shoppingpasset skrek Per högt efter mig - Blåsträna Jennie, blåsträna! Många, och då menar jag riktigt många blickar vändes mot mig. Den här känslan om att vilja sjunka genom marken var väldigt påtaglig just då. Per är sån, han "gör bort" och eftersom jag har svårt att vara sån mot honom eller mot vem som helst, så har jag många innestående mot honom, tro mig! Det är inte riktigt min grej, jag är för sympatisk;) Men en vacker dag så....hehehe! 

Per hämtade Lova på dagis kl 16 som vi hade bestämt. Det var lite av en test faktiskt! Det var första gången han gjorde det, jag påminde honom i går, men sa inget i dag! Han kom ihåg...

 

Kommentarer
Postat av: Maria

PINSAMT! Bara att ge igen;)

2010-06-12 @ 11:53:05
Postat av: Jennie

:) Japp, det får ju bli det...

2010-06-12 @ 18:09:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0