Två dagars ren njutning i Mellbystrand....

och nu är vi hemma! Hade det inte varit för jobb som kallar så skulle vi gärna stannat längre. Vi har badat, solat, shoppat, lekt på lekplats med barnen, spelat minigolf, grillat och fikat. Vi har träffat släkten och Ebba hade min kusin Morgans dotter Klara på besök i stugan. Dessa två underbara tjejerna har förgyllt vår, speciellt Lovas, tillvaro. Hon skrattar så hon kiknar när Ebba busar med henne. 

Tillbaka i vardagen har jag givetvis satt samman lite foton från helgen här på bloggen....  

Kommentarer
Postat av: Maria

Härligt det låter med er minisemester. Vi var i Stockholm torsdag-söndag. Henke fick för sig att vi skulle hälsa på hans barndomskompis som flyttat dit. Hans tjej var en riktig bitch och både Malcolm och Henry avskydde henne. De fick inte göra något knappt röra sig i lägenheten. De har inte barn själva! Hon var framme och sa FY till dom när de gjorde något hon inte tyckte var lämpligt. Henry bara stirrade på henne med öppen mun och fortsatte med det han höll på med Malcolm blev mest besvärad. Jag tvingade Henke att vi skulle sova på hotell mellan lördag-söndag. Det gick bättre men allt blev mkt dyrare än vi tänkt oss, mkt utemat, hotellnatten osv. Vi sparar till vår spanien resa nu och detta skulle inte kosta mkt enl. Henke men j-a va dyrt det blev. Vi fick ju kompensera ungarna med ett besök på Gröna Lund på söndagen innan hemresan. Detta för att de var sjukt uttråkade. Kramkramkram

2010-07-05 @ 22:57:43
Postat av: Jennie

Åh, va tråkigt när det är på det viset! Det blir mer jobb än nöje. När ska ni åka till Spanien? Var Gröna Lund fint, jag har inte varit där på säkert 15 år. Ska ni göra nåt mer i sommar? Ha det bra och ta hand om er, kramar

2010-07-06 @ 09:26:46
Postat av: Isabella

Fina bilder du har lagt upp från stugan=)

Har du några tips över hur man hittar boende i Göteborg så är allt välkommet hahah, är ju värsta djungel...herregud! T.om förråden i lägenheterna är säkert fulla av människor som bor i dem =) haha

2010-07-06 @ 13:03:58
Postat av: Jennie

Isabella: Ska du flytta till Götet? Är det en etta du vill ha? Vi har en trea som just nu är uthyrd till studenter, men kanske inte länge till iom att man bara får hyra ut ett år i taget. Sedan får man ansöka om fortsatt uthyrning om man har giltiga skäl som t.ex arbete i nya orten...och det har vi ju! Så vi ska ansöka om detta nu, tänkte vi. Först bestämde vi att vi skulle ha en etta istället (för övernattning) och då kunde du bott i den tills du hittar nåt, men tyvärr blir det nog inte så nu pga nya utgifter här nere (Per ska starta verkstad här i byn) Jag ska kolla lite på olika alternativ. När vill du ha den? Ha det gott, kramar

2010-07-06 @ 17:26:20
Postat av: Jennie

Isabella: Å, jag måste få din bloggadress igen! Jag har glömt lägga till dig i min länklista och nu hittar jag inte adressen:(

2010-07-06 @ 17:31:41
Postat av: Isabella

Halloj! Min bloggadress är, bellscreadiem.blogspot.com =).



Ja, just det ja.. ni hyr ju ut er. Jag tar ju examen i mitten av januari, så då är det tänkt att det blir en flytt till Göteborg. En av mina bästa vänner härifrån flytr om en månad. Hon hade av en slump kommit över ett korridorsrum, men hon sa att även det var tufft att få... Alltså, en etta vill jag ju ha.. behöver ju inte så stort precis. Men samtidigt är man ju inte rädd för att bo ihop med någon eller några om det så behövs, det tar ju ett tag att försöka skapa sig lite kontakter om boende, och nu känner jag inte sådär jättemånga där uppe. Jockes ex Ida bor ju där, så tänkte höra lite med henne också.. men som sagt, det verkar svårt haha.

Men ni får väl se vad ni bestämmer er för att göra. =) kramar

2010-07-07 @ 00:41:02
Postat av: Jennie

Bra, då ska jag lägga dig till min lista:) Jo det tar tid att få bostad i Göteborg men vi hade tur och fick två veckor efter inlämnandet av ansökningar, men det var för att Pers bror jobbar på ett stort fastighetsbolag;) Tänk att du tar examen nu snart då:) KUL!!! Du gör rätt i att flytta till Göteborg, det är en superhärlig stad. Jag gråter en liten skvätt varje dag nu när det är sommar för att jag inte är kvar;)Jag ska se om jag kan kolla lite med kontakter och boende. Just nu är det tre killar som bor i vår lägenhet och den är för dyr att bo själv i som arbetslös eller student, men om de säger upp sig så ska jag ha dig i åtanke...men då får du hitta några inneboende:)Det kan ju hända mycket innan januari!! Kramar

2010-07-07 @ 22:14:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0