Grillparty!



En liten buse i ICAs parkeringsgarage!

I går var vi på en trevlig grillkväll hos Anna och Patrik, Emilia och Isak. Nog för att jag blev lite rund om fötterna de cider jag drack!! Det är inte mycket jag tål nuförtiden. Festar-tiden är definitivt över. Jag fick tid att festa tills jag stupade mellan 20-30 om jag ville, men inte ens då var jag någon festprisse! Studenttiden var dock värst, men även åren mellan 15-18. I dag är jag lugn som en filbunke, men å andra sidan I MORGON FYLLER JAG 33 ÅR och tur är väl det att jag är "klar" med den tiden av mitt liv. Nu är det Lova och familjen som gäller!

Gårdagens meny var en härlig blandning av klyftpotatis med kall turkisk yoghurtsås, pestopasta med riven parmessanost, marinerad fläskytterfilé,marinerade karréer, sallad med fetaost och söt balsamvinäger,vitlöksbröd och till efterätt glass med jordgubbar. Tyvärr tog det stopp ganska fort och jag blev proppmnätt;)  

Efter att ha tryckt i oss godsakerna spelade vi fotboll med Isak i mål och Lova rännandes över planen. Att hon lyckades undvika få bollen på sig var ett under. Sedan gick jag, Lova, Anna och Emilia till lekplatsen för att det var två damer som ville gunga. På väg tillbaka var det stora ögon på grannarna när jag och Anna kom med varsin ciderflaska i högsta hugg och asgarvade!! Undra vad de tänkte?

En riktig grillfest hör sommaren till och fler lär det bli.....

Kommentarer
Postat av: Carolina

Grattis i förskott! Har du något smaskigt recept på kall turkisk yoghurtsås? Skulle vara toppen att ha recept på kalla goda såser till alla grillkvällar nu i sommar! kramar

2010-07-19 @ 17:39:27
URL: http://carolina1979.se
Postat av: Jennie

Tack snälla!!!Längre ner i min blogg finns ett recept med valnötter och den är jättegod! Testa den!!! Kram

2010-07-20 @ 16:16:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0