Först inget dopp, sedan dopp med klänningen på!



Lova skulle premiärbadat i sjön i dag men när kusin Ebba gick ner till strandkanten med henne fick hon spel och vägrade bada. Det var väntat, hon är en riktig badkruka nu för tiden. Som bebis älskade hon bada i sin balja, men något har hänt som gör att vatten och bad inte är kul. Att bada med mig i badkaret funkade men sedan renoveringen har vi bara dusch i badrummet och att duscha är katastrof för Lova. Hon protesterar bara hon ser mig förbereda för hennes dusch. Vi har till och med provat med baljan i duschen, men nej, bada är inte kul.....

I dag spolade vi upp vatten i poolen och när hon fick närma sig vattnet på sina egna villkor gick det bra, det slutade med att hon doppade sig med klänningen på!!!

Med fyra kilo havskräftor inköpa på Fiskebröderna i Göteborg hade vi en riktg lyxmåltid hemma hos mina föräldrar i kväll. Både min mormor, min syster Johanna och hennes busungar var med. Till dyrgriparna hade vi sallad med fetaost, bröd och en dippsås med vitlök. Det var riktigt gott, varför vänta till säsongen i augusti eller ännu bättre äta några nu och några i augusti. Med att stort parasoll på soldäcket satt vi där och njöt av kvällssolen och skalade våra kräftor, helt underbart! 

I morgon bär det äntligen av till sommarstugan i Skummeslöv på Västkusten. Att få doppa sig i havet står på önskelistan men även att åka till Båstad och uppleva tennisveckan och folkvimmlet. Kanske blir det en tur i båtshamnen i Torekov eller en tur över till Hallands väderö. Alternativen är många men två helgdagar går tyvärr snabbt. Ebba, min systers äldsta tjej ska hänga med oss!!   

Kommentarer
Postat av: Maria

Haha, tossiga Lova

2010-07-05 @ 23:05:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0