Familjeliv i vardagen!

I dag var det tidig mogron för alla i familjen. Jag skulle jobba, Per skulle till Göteborg och hämta hem bilen, jobba på sitt lager och hälsa på sin mamma, Lova skulle till dagis. Fullt ös var det på oss alla när vi sprang omkring som yra höns här tidigt i morse och checkade av så att allt skulle kaffa. Lova och jag gav oss av till dagis först av allt och med nappen i mun och ögonen i kors av trötthet gick Lova raka vägen till sin hylla och vi hängde av tunna jackan och solhatten. De hade ju lovat fint väder i dag trots att det var mulet så långt ögat nådde. Nappen vägrade hon ge mig så den fick hon ha ett tag och så skulle dagisfröknarna lura av henne den senare, var tanken. Det verkade ha lyckats för flera timmar senare hämtade jag henne och nappen låg i tryggt förvar i Lovas lilla prylbox. Lova själv verkade trött men glad att se mig! Vi gick och handlade, ringde Per och stämde av och sedan hem igen för att fixa middag och sedan var det vila som gällde för Lova. I två timmar sov hon, utslagen! Kl 18 vaknade hon, men eftersom hon är en sjusovare har jag inga tvivel om ikväll, hon kommer somna då också, tro mig! Vi delade precis på en risifrutti, ringde Per och stämde av, bytte blöjan, ringde ytterligare ett samtal, kollade posten och lekte en stund i Lovas lektält. Nu är det kväll och det är en härlig kväll, molnen sprack upp tidigare i dag och nu är det blå himmel och lagom varmt. En kvällsrunda är planerad och vi ska inom ICA och bunkra upp inför morgondagen!

Ha det fint alla ni där ute.... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0