33 år

Ja, åren de rinner i väg utan att man kan göra mycket åt det. I dag blev jag ett år äldre. Frågan är dock, skulle jag vilja göra något åt det? Det är ganska intressant att se vad framtiden har att erbjuda och för att kunna göra det måste man ju bli ett år äldre varje år. En sak är säker, det är ingen skröna att man blir klokare med åren för det blir man verkligen! Det är också en jäkla skillnad på att vara 23 och 33. Jag minns knappt vem jag var och hur jag resonerade när jag var 23, men mitt omdömme var inte alltid det bästa. Det var en tid då jag fortfarande provade mig fram i livet - Vem var jag?

I dag har jag en stor familj och många fina vänner, en underbar och älskad dotter och en sambo som jag älskar. Inte mindre än sju av mina vänner mindes att det var min dag i dag och gratulerade. Jag är så himla glad för det. Den mest långväga vännen till mig bor i Österrike och till och med han hade knåpat ihop ett mess med gratulationshälsningar!! Kl 15.30 lade jag ner dagens arbete och satte igång planeringen för eftermiddagens lilla enkla födelsedagsfirande med min familj och min kära mormor. Per hade bakat två tårtor med jordgubbar/mörk choklad och mina föräldrar upplät sitt soldäck/altan till mitt firande. Givetvis grillade vi och sedan blev det kaffe med tårta. Av mina fina underbara tvillingsystrar fick jag en blomma (vi gratulerar inte varandra längre, bara barnen). Mamma, pappa och mormor gav mig pengar som vanligt och förutom tårtorna fick jag ett presentkort av Per på tusen kronor kläder. Fina svärmor skickade presentkort på H&M samt blomsterchekar!!

Mamma hade shoppat till Lova på rean, klänningar och tröjor, så även hon fick lite överraskningar i dag!!
En härlig 20 juli, helt enkelt, med det mest underbara vädret man kan tänka sig

Det är en nöjd Jennie som nu ska hoppa i bingen

Godnatt vänner!!!!


Kommentarer
Postat av: Kiqi

GRATTIS GRATTIS!!! Hoppas du får ett underbart år, och en ny födelsedag att fira nästa år!



KRAM

2010-07-21 @ 01:12:42
URL: http://babymama-2009.blogspot.com/
Postat av: Jennie

Tack Kiqi:) Hoppas allt är bra...

2010-07-21 @ 09:47:41
Postat av: Janina

Ett stort grattis i efterskott!! Hade jag vetat att du fyllt år så hade en till hört av sig på din dag :) Hoppas du hade en underbar dag! Kram

2010-07-21 @ 15:55:41
URL: http://enkarleksresa.blogspot.com
Postat av: Jennie

Tack snälla:) Inte lätt för dig att veta, haha! Jag har nog inte hunnit berätta det för dig;) Kram och hoppas allt är bra...

2010-07-21 @ 20:30:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0