Min kvällslektyr...

Tidningen Mama damp ner i min brevlåda i dag och lyckan var total. Jag fick ett års prenumeration av den i julklapp och blev barnsligt glad, nu är första numret här, jiipppi!!! Den tidningen kan jag verkligen rekomendera för den har en skön mix av mamma-intressanta-saker och glamour, inte bara mamma eller skönhet, lyx och flärd! Under kvällen har jag hunnit lusläsa typ halva tidningen men ska snart fortsätta eftersom min lilla skatt somnade för en stund sedan. Under rubriken "Fenomen och mammatrender" stod följande lilla citat:

"Enligt siffror för 2009 använder åtta av tio svenskar mellan 16-35 år internet varje dag. bland de mest aktiva användarna finns vi mammor som funnit ett socialt tivoli på nätet. Facebook, bloggar,maillistor, chatprogram, Skype och twitter blir underhållande substitut för att träffa kompisar i verkliga livet, när ens tid styrs av en bebis mat-och sovklocka. Inga tider att passa, snabba kickar och utbyten, lika lätt att ta upp som en pocketbok"

Var bara tvungen...för jag känner så jävla väl igen mig! Sen hade de ett nytt begrepp som vi svenskar väl känner till nämligen "Tvurfande" What, tänker ni säkert nu, för det gjorde jag också:) men det innebär att vi svenskar surfar allt mer samtidigt som vi slötittar på tv...jovisst, jag känner så mycket igen mig! Nån mer?

Kommentarer
Postat av: anna

jag anmäler mig ska med läsa den nu

2010-01-14 @ 22:19:56
Postat av: Jennie

Ska du också prenumerera eller har du den hemma? Den är suverän, haha! Vi ses i morgon har jag nyligen fått reda på KUL:)

2010-01-14 @ 23:19:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0