Ibland är det fullt ös...

ibland är det sjukt segt! Just nu är det bara segt, vädret är dock bra, så det blir snart en runda med Lova i vagn. Det är bara det att jag då måste åka bort till mina föräldrar där jag dumpade av vagnen häromdagen. I dag har jag inte gjort många knop. I går kväll fick jag ett ryck och damsög och tvättade golv vilket innebär att jag inte har många måsten i dag. Vi tog en runda till Älmhult (en närliggande by) i går och handlade på Maxi. Där hittade jag precis vad jag behöver just nu, en underhållande bok. Det har inte blivit mycket böcker sen Lova kom,men nu köpte jag "Det ska bli ett sant nöje att döda dig" av Magdalena Graaf. Den har visserligen några år på nacken, men som sagt jag ligger lite bak på bok-fronten. Jag började läsa sent i går kväll och fastnade totalt. Den går icke att slita sig från och känslorna man får är ilska och så vill man bara lipa för hennes skull, Magdalenas, alltså! Fy, vilket helvete hon har haft. En annan bok som jag hittade, men tyvärr aldrig köpte (ångrar mig nu) var Jessica Anderssons berättelse om sitt liv med en missbrukande mamma. Minns tyvärr inte ordagrant vad den hette, men såvitt jag vet är det den enda bok hon skrivit. Ska köpa den nästa gång! Var lite osäker på om jag skulle hinna/orka/prioritera att läsa just nu, men det är absolut inga problem.

Med posten har jag fått fina namnade stjärnor i olika färger som man ska stryka på barns kläder. Perfekt på dagis! Beställde dem på nätet, 50 st till Lova och 50 st till hennes kusin Hilma. Hoppas syrran gillar dem, hon lär behöva dem till Hilmas kläder!

Nej, ska jag komma ut i dag så får jag lyfta bakdelen ur soffan nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0