I går,i dag och i morgon...

Sent i går kväll kom syrran och Per (vära sambor heter samma) hit och vi käkade, kollade tv och snackade om allt mellan himel och jord som vi brukar. Lova var på gång att somna men när hon hörde att bästisen Hilma kom så ville hon komma upp, så det blev ingen nattning förrän kl 22 för Lova. Då somnade hon dock på studs! Efter resan till Göteborg var även Per helt slut och någon uppesittarkväll belv det inte för oss i går. I dag ska det promeneras, Per ska fixa med bilen och jag har planerat in ett långt bad med hårinpackning och peeling. Lite feel-good känsla alltså! Det kan behövas ibland när man är en ständigt nerkladdad mamma med håret i knut och tights på sig för bekvämlighetens skull. Det är sannerligen inget glamoröst liv man lever just nu, en stor kontrast till det livet jag hade i Göteborg som barnlös. Kanske var inte det heller glamoröst utan mer egoistiskt och med mycket frihet, mycket restaurangmat och shopping!

I morgon ska jag till sjukgymnasten med min bäckensmärta som har kommit efter förlossningen. Förmodligen får jag bara övningar som jag ska göra, men det blir väl bättre på sikt. I dag får jag ont av promenader, speciellt långa promenader, men det är inget jag tänker sluta med bara på grund av smärtan för det är ganska många hälsovinster som en promenad ger. Något måste man ju göra också, kan inte bara sitta still;)

Nähä, dags för badet...


Kommentarer
Postat av: Elin

Ny fin blogg :)



Hoppas du får bra övningar för bäckensmärtan så att du slipper den nu!



Kram!



Ps. du får gärna länka, såg din fråga på FL!

2010-01-12 @ 20:18:09
Postat av: Jennie

Tack:)



Ja ang. bäckenet så hoppas jag de har effektiva övningar, en aning tröttsamt att gå omkring med smärta nu:(

2010-01-12 @ 21:24:14
Postat av: Carolina

Sv: Fnissar, ja du - han ser väldigt glad och nöjd ut nu med sin ballong-mage - men vi får väl se om några månader! ;)



Kul att du gillar bloggen och att du vill följa den - det läggs en hel del tid där ja (den lediga tid som finnes, kan ju tidsinställa inlägg och så också ;)) - och jag är ju betydligt aktivare på bloggen än på FL ;)



Kul också att du hittar spännande butiker - du får väl ta o prova lyckan i tävlingarna också, det är ju aldrig fel med gratis! ;) KRAM!

2010-01-12 @ 22:23:27
URL: http://carolina1979.se
Postat av: Jennie

Ja tävlingarna ja, de får jag kolla lite närmare på:)Kram

2010-01-12 @ 23:53:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0