2009, ett minnesvärt år!

I dag har vi varit på pappas födelsedagsfirande. Han fick en smörgåstårta, en gräddtårta och ett album med över 100 bilder i. Albumet fick han av oss, jag hade valt ut bilder från hela 2009, för det var ett år som det hände ganska mycket positiva händelser i familjen. Pappa fyllde 60 i januari, Hilma föddes i februari, Lova kom i april, syrran och hennes Per gifte sig i maj och samtidigt döptes Hilma. Lova döptes i juli och min bror fyllde 30 i augusti. I december firade vi jul i min brors nybyggda villa som stod klar lagom till julafton. Så det har ju fotats en del, som ni kanske förstår:) Pappa verkade bli glad för sitt album, kul!

I eftermiddag skulle jag ha varit på fika hos min kusin Malin för att kolla in deras nybyggda villa och träffa en av mina andra kusiner, Marie, som just nu är gravid i månad 7. Tyvärr blev det inte så när Marie fick förhinder, men det kommer fler tillfällen. Hennes lilla bebis är beräknad till 12 april, Lova kom den 10 april, vilket innebär att det kommer att skilja ett år på dem! Jag hoppas hon får en tjej som Lova kan skänka sina leksaker/kläder till:)

I dag sänkte vi botten i Lovas spjälsäng, hon har börjat ställa sig upp! På nedanvåningen sover hon i liggdelen (som tillhör vagnen) som står på en stor fyrkantig korg på dagtid och den har vi fått ställa på golvet efter att hon helt plötsligt bara satt i den och kollade fram bakom suffletten;) Fallet blir inte lika högt om liggdelen står på golvet. Det är mycket säkerhetstänkande nu!!! Egentligen skulle jag vilja ha en annan lösning för hennes sovande dagtid, men jag vet inte vad. Det är inte så snyggt att trycka in en spjälsäng till på nedanvåningen, plus att den tar mycket plats! Sova i soffan har inte funkat på flera månader sen hon började snurra runt! Golvet känns inte bra! Någon som har en idé?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0