Denna veckan...

inträffar en massa skoj, bland annat ett 1 årskalas för lilla Hilma som plötsligt blivit stor. På fredag kväll är det dags att fira henne och i väntan på sitt nya hem lånar Josse och Per Johanna och Kims hus, smart drag! På lördag kväll kommer Anna och Patrik hit på middag och på söndag blir det ett BLINGO klädparty. Snacka om fullspäckad helg, i alla fall kvällstid! Veckan är inte sämre den, i dag var det BVC, i morgon anställningsintervju, på torsdag ska jag eventuellt sitta hårmodell i Växjö till Jenna, som utbildat sig till frisör och nu ska visa vad hon kan. Hon får gärna använda mitt huvud som "projekt"....det ser redan nu ut som ett riskprojekt så det kan knappast bli sämre om man säger så. Inte ens om hon bygger ett fågelbo på mitt huvud skulle de som känner mig höja på ögonbrynen, för det är typ så det ser ut nu, enda skillnaden är att själva boet kasat ner en bit från hjässan mot nacken. Jag snackar om min snygga knut som är standard varje dag, denna j-a tråkiga knut som är ett måste när Lova hotar dra bort alla lösa testar. Finns inte en chans i världen att jag kan ha håret löst annat än när jag ska bort och Lova inte ska följa med...och då förstår ni som är snabbtänka, att det inte sker särskilt ofta nu för tiden. Mitt "hej-kom-och-hjälp-mig-hår" är verkligen i behov av lite äkta omtanke, kanske lite färg och ett par slingor. Så Josse och jag sätter oss i bilen och åker den dryga timmen till Växjö med glädje för att låta Jenna få fritt spelrum. Hade jag fått samma fråga för två år sedan, dvs vill du sitta hårmodell för en i allra högsta graden ny frisörska, så hade jag börjat lipa och sprungit därifrån....men det var andra tider då!  


Kommentarer
Postat av: Maria

Hahahahhahhaha;) :)

2010-02-17 @ 20:33:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0