Andra delfinalen avklarad..

i melodifestivalen då alltså! Jag vet faktiskt inte, men ikväll kändes det helt hopplöst för bidragen var riktigt dåliga,utom Andreas Johnssons låt, för den gillade jag faktiskt. Tur att han gick vidare direkt till finalen. Han blir nog en av mina favoriter. Den andra finallåten "Manboy" var förutsägbar och tråkig, inte alls vad jag vill se i Norge till våren. Den där "När alla ljusen brunnit ut" eller vad den nu hette, den som kom sist...alltså, jag tyckte den var en pina att lyssna på och tydligen höll svenska folket med mig.

Ja, det var en massa babbel om festivalen, det blir nog ett stående inslag här i bloggen för jag är nämligen en av dem som inte missar en final. Jag gillar musik, jag gillar stämmningen och jag gillar att "stöta och blöta" alla bidragen, samt gissa vem som kommer vidare och inte. Per håller på att få krupp varje lördagskväll, men han har erkänt att jag sällan prickar fel när det gäller bidragens chans att överleva fram till Globen. I dag tex visste jag exakt vilka bidrag svenska folket skulle rösta fram, jag sa det tidigt! Lova gillade bidragen, de tre första orkade hon till och med dansa till:) sen började tröttheten smyga sig på och vi la henne. Salladen med räkor och ägg käkade vi framför tv:n i dag och Per passade på att trycka på en öm punkt - Jasså, i dag funkar det att vi sitter framför tv:n och äter? Jag brukar nämligen propagera rätt hårt på att vi inte ska göra det för jag tycker att äter man ett gemensamt mål mat om dagen så ska det vara tillsammans och vid köksbordet och inte i soffan. Behöver jag skriva att han skulle kunna äta vid tv:n varje dag?

Tur är väl dock att det finns en början och ett slut på det här med melodifestivalen, det finns ju faktiskt roligare grejor att hitta på en lördagskväll, eller vad säger ni?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0