I dag - en helt vanlig tisdag...

i alla fall än så länge. Jag och Lova var på ICA och handlade blöjor och hämtade ut ett paket med kläder från H&M. Sen åkte vi till pappa och kollade hur det gick med altanen men det stod stilla i dag, han höll på med ett annat bygge. Vi bröt oss in i alla fall och stal en smörgås till Lova som började bli lite kinkig...eller kinkig och kinkig, hon blir nästan aldrig det om hon får vara frisk från dumma förkylningar och tänder som spricker upp. Blir hon hungrig visar hon det genom att hänga mig i benet istället. Efter "inbrottet" i mina föräldrars hus åkte vi hem igen och lekte med de stora duplo legobitarna och "gömma nappen". En annan kul sysselsättning, tycker Lova, är att prova alla sina skor som står i hallen. Hon har fyra par och de åker av och på hela tiden, eller åtminstone försök till att komma på. Ibland sitter skon bara på halva foten...och efter ett par minuters ihärdigt försök att få på den brukar hon ge upp och ta en ny sko....och ja, så håller det på! Jackor är också kul om hon får ha dem på huvudet. Min mormor hade henne en liten stund häromdagen och då hade hon t.o.m försökt knäppa jackan med blixtlåset när den satt på...det lyckades förstås inte, men hon hade i alla fall hajat grejen, och det var stort! 

Snart kommer syster yster...eller jag hoppas det i alla fall. Än har hon inte kommit och klockan är närmare halv nio, vi sa åtta! Vi ska snacka skit och slötitta på tv. Sista kvällen med gänget, i morgon kommer Per hem från Göteborg!  


Kommentarer
Postat av: Maria

Duktig Lova hon börjar bli stora tjejen!

2010-04-30 @ 11:57:06
Postat av: Jennie

Ja hon börjar väl det SNYFT:(, men å andra sidan, det är kul att se dem utvecklas...Kram på er

2010-04-30 @ 22:55:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0