Hur påbörjar man ett projekt...

med att skruva ihop en IKEA hylla när man är ensam med en 1 åring? Svar: man lägger ner helt, man tänker inte ens tanken att den ska upp. Det är lättast så! Jag fick inte ens in den från bilen själv så där ligger den och väntar på att nån barmhärtig själ ska bära in den i värmen på Lovas rum. Till Lovas vita "expedit" hylla köpte jag tre röda plastboxar som hon ska ha leksaker i. Nu kommer det bli fint och framför allt klart i Lovas rum. När jag ändå var på IKEA handlade jag lite blockljus och ett till set med 1,2,3-korgar ;) De heter givetvis inte så, men lat som jag just nu är så orkar jag inte kolla benämningen på dem, men orkar man skrolla sig en bit bak i bloggen finns de på bild, under mars månad i arkivet tror jag! Johanna var med så vi passade på att käka middag i restaurangen, en onyttig skit-middag bestående av pommes och fet bearneisås. Givetvis ville Lova smaka, ytterligare en anledning till att jag skulle valt laxen med grönsaker i stället, men men....man är inte mer än människa ibland. Att jag sen köpte choklad för att det var billigt..ja, det går helt enkelt inte att förklara bort. Någon har tappat sin motivation här!

I dag skiner solen och en promenad är inplanerad...sedan ska jag till ICA och förlänga liggetiden på ett paket som endast Per legitimerad kan hämta och han är ju inte hemma. I går var jag på posten och gjorde samma sak, samt tömde hans postbox och där i fanns brev till förbannelse, kan jag meddela. Jag fick öppna allt och kolla så att där inte var nåt akut som var tvungen att tas omhand direkt. Samtidigt ringer min telefon och beställningarna på kosttillskott ramlar in. Det här företaget innebär faktiskt lite jobb och jag som har hånat honom för att han aldrig gör något. Jag får nog ta tillbaka det ;) Han är en hard working man, min sambo!

Just nu roar sig Lova med att slita upp allt pappret från toarullen och kasta ner saker i toaletten, så HA EN FIN DAG ALLA!!!!


Kommentarer
Postat av: Maria

Nej för f-n erkän aldrig det för honom jag har gjort det misstaget med Henke och nu skyller han alltid på att hans arbete är så tungt att han bör slippa göra hushållsarbete nån timme eller ett par efter han kommer hem bara för att han "måste ta igen sig" och det är då det händer mest, laga middag, fixa ordning, sätta igång en maskin tvätt och så. När han väl "vilat ut" är det ganska lugnt

Kramelikram

2010-04-15 @ 22:21:56
Postat av: Jennie

Haha, tack för tipset...du har nog rätt i det, ja! Kram

2010-04-16 @ 00:05:21
Postat av: Caroline

Låter som att Lovas rum kommer bli hur fint som helst! Stellas rum är fortf fullt med bråte- när ska man orka ta tag i det då?! :-o Leia fick eget rum när hon var 9 mån Stella är snart 13 mån ha ha ha... liiite slappare denna ggn!

Du, du glömmer inte av att njuta av livet med va? leva lie här och nu och inte ha så många järn i elden? Stor kram från oss!!

2010-04-16 @ 21:22:54
URL: http://familjensweetie.blogspot.com
Postat av: Jennie

Caroline: Det är nog mer normalt att barnen inte har rum eller att rummet inte är klart när de är i denna åldern än att de faktiskt har ett, haha! Det är nog jag som har en förstagångsmamma-noja om att hon måste ha ett ;) Du gör rätt i att slappa med Stellas rum, kan tänka mig att hon ändå gärna leker med Leia på hennes rum och/eller i resten av huset, för det är så Lova gör. Hon bryr sig inte ett skvatt om sitt rum och dessutom ligger det på vår ovanvåning, där vi aldrig är annat än när vi sover ;) Jag gör det ENDAST för min egen skull, haha!



Sedan har ju du lite annat att tänka på också, som är bra mycket viktigare...



Just nu är det svårt att njuta med en sjuk Lova, sambons företag och hela hushållet....men nu tex sitter jag och läser bloggar, det är oerhört avkopplande :)



Kram

2010-04-16 @ 22:28:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0