Gnällig kund...

Japp, det är jag det! Ringde nämligen ner till Nya conditoriet här i byn och skulle beställa tårtor till Lovas kalas. Jag ska ha två 12-bitars, en med vit marsipan och gulkrona med hennes namn ingraverat i mörk choklad. Den andra ska va rosa med guldkrona och hennes namn med mörk choklad. Lätt som en plätt, tänkte jag, men nja...Här i denna hålan som gud glömde är de nog inte vana vid önskemål från kunden. De skulle nog gärna satt hennes namn i rosa karamellfärg som de alltid kört på sen det glada 80 talet och det där med guldfärgad marsipan står nog inte på inköpslistan hos dem ;) Oj, va struligt det blev med en gång och jag kände mig som en riktigt jobbig och gnällig kund. Två konditorier är det som konkurerar med varandra här, det kan inte annat än och bli jobbigt när kunden ställer lite extra krav, hihi!!

Att jag får en rosa och en vit 12 bitars tårta var det enda hon kunde garantera mig, resten var upp till bagaren. Ja ja, den som lever får se hur de ser ut. Billiga var de i alla fall, 175 spänn per tårta! Som hittat jämfört med hennes doptårtor :)


Kommentarer
Postat av: Maria

Nej med två konditorier så behöver de inte anstränga sig så mycket,det går väl runt ändå!Hoppas de blir bra/så som du vill ha dom!Malcolm och Henry har ritat till Lova som fyller år. Två stolta killar är det som ritat. Teckningar kommer med posten :) Kram

2010-04-07 @ 22:04:29
Postat av: Jennie

Å, de är ju bara för söta dina killar! Vi väntar med spänning här hemma nu då på teckningarna ;) När Lova föddes ritade Malcolm en bebis med napp, kommer du i håg det, hahah:) Den har Lova bland sina minnessaker! Kram

2010-04-07 @ 23:19:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0