Från att inte ha ätit..

äter hon nu som en häst, min lilla dam! Det är så skönt att hon är sitt gamla jag igen! I dag klippte hon en bamsestor skål med gröt och en fruktpuré till frukost och drack av sin Tropicana juice som om det inte fanns någon morgondag. Smörgås ville hon inte ha men tryckte i sig två skivor ost helt ogenerat;) Till lunch åt hon potatismos, kokta morötter och korv så att jag bara satt och gapade! Till efterrätt åt hon ytterligare en fruktpuré. Sen tog hon det väldigt lugnt med mellanmålet och välte det i golvet för att visa att hon inte ville ha det. På kvällen var hon desto hungrigare och fick smörgås med leverpastej, banan med youhurt, mjölk (ett stort glas) och när jag trodde att hon var mätt fick hon syn på rån som jag bredde smör på, hon slukade ett sånt också! 

Det var en mätt Lova som somnade i kväll och en mycket nöjd mamma som pussade henne godnatt! I morgon är en ny dag - med nya utmaningar! 

I morgon är det tisdag och det är den sista dagen som "ensamstående mamma" Per kommer hem på onsdag och då ska jag börja med att gå en timme för mig själv utan barnvagn och med musik i öronen, sedan hoppa i solariet för att få en fin vårbränna (med risk för stoppljusrött)! Sedan blir det ett besök hos hudterapueten för att handla ett nytt set ansiktsprodukter från Dermanord och boka en ansiktsbehandling. Det är inte en dag för tidigt! Per betalar;)    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0