Dagisplats till Lova!

Äntligen har vi fått dagisplats till Lova på vårt förstahandsval Ängsgården. Det är precis som det låter, ett dagis med ängar runt omkring med kor som betar. Jag tycker det ligger så fridfullt och vackert där och så är det närma mellan vår bostad och dagiset, det tar nog 10 min att gå med Lova i vagn om man tar bakgatorna! Mellan dagiset och Lovas BVC är det mindre än 2 min promenad, så det blir perfekt det här!

Förutom att prata med barnomsorgen har jag varut ute på promenad i solen, badat Lova, lagat middag och röjt undan lite i lägenheten. I kväll ska jag hem till mamma med en växt som jag inte vill ha längre, jag skänker den till henne! Jag är inte den typen som gillar att ha många växter inomhus, gärna ute på ballkongen eller uteplatsen, men inte i fönsterkarmarna. Jag har max två i varje fönster! Som med allt annat jag har, less is more! 

I dag ser det ut som om jag är gravid på nytt...japp, jag skojar inte! Magen är så svullen innnan mens att det är helt sjukt. Jag går upp en hel bh-storlek och benen är som cementklumpar. Hatar dessa dagarna, mitt utseende och känslan man går omkring med. Tänk om man bara kunde försvinna från jordens yta fram tills mensen kommer, slippa känslan! Nån mer som har det så?

Kommentarer
Postat av: Maria

jag har det så innan mens också men det visste du va? jag ser ut som en valross och vill bara stanna hemma under täcket en sån dag.

Grattis till dagisplatsen. Kram

2010-04-26 @ 21:56:45
Postat av: Jennie

Jo jag vet ju det :( Vi satt och beklagade oss på ett fik i Haga förra våren om du minns det;)Du var svullen då...jag hade precis fått Lova! Kram på dig vännen

2010-04-27 @ 20:19:00
Postat av: Hanna & Leon

Vad skönt att det fixade sig med dagisplats, och vad bra att det blev Ängsgården! Grattis!!

2010-04-27 @ 20:40:26
Postat av: Jennie

Hanna: Ja, det är så gött att det ordnat sig med plats, inskolning 17 maj! Fast jag fick tjata lite;) Jag har en ny träff på G i tråden :) Kram

2010-04-27 @ 22:49:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0