1 årskontroll på BVC

I dag var Lova på sin 1 årskontroll och det blev ingen vaccinering i och med den otäcka hostan hon har. Vi ska ringa dit så fort hostan avtagit och då får hon sin spruta. På vågen hade det inte hänt ett dugg och på längden hade hon växt en centimeter. Anledningen till att vågen stod still trodde BVC-sköterskan var förkylningen och hostan som Lova haft i tre veckor nu, den tar mycket enerig från henne samt att hon hela tiden blir rörligare. Om en månad är det dags att väga henne igen bara för att säkerställa att hon tar sig igen. Jag skulle ge henne extra mycket smör på mackan, smör på maten och även lite grädde i maten.

Efter besöket på BVC gick vi en runda, handlade mat, tittade på änderna i parken och Lova somnade i vagnen. Efter lördagens överdos av medicin märks nu inte ett spår, hon är sig själv helt igen. 

Ja, Lovas vikt står stilla och min den...ja, jag vågar inte ens väga mig efter alla dessa kalas som varit nu! Jag har inte heller gått mina promenader på grund av att jag varit krasslig med samma hosta som Lova i mer än en vecka, min förkylning kom på påskafton :( I dag var första dagen på länge som jag gick en promenad, dags att skärpa till sig, men det kommer inte bli lätt med den dalande motivationen jag har just nu. 

I morgon kommer syster Johanna hit på kvällen och då blir det "Desperat housewifes" och lite skitsnack systrar emellan ;)  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0