Seg på att skriva inlägg...

Min lilla duva är sjuk, hon vaknade i natt med täppt näsa och hosta och var helt otröstlig! Vi som skulle varit med några andra bebisar och deras mammor på frukost vid 11 i morse, men det blidde inte så....nej, synd!! Hoppas de fick trevligt i alla fall. I går var Lovas bästa kompis och kusin Hilma, Hillisen, på besök. Nu sitter båda upp även om Lova är lite vacklande än, och de kollar på varandra och skrattar. Hilma tog Lovas napp, men Lova tog det med ro. Lite ledsen blev hon dock mot slutet när Hillisen snott hennes napp femtioelva gånger...Hillis har fått lite hår och väger runt nio kio, stora flickan nu! Lova börjar med bli stor men jämfört med den 7 veckor äldre Hilma är hon fortfarande bara familjens bebis.

Det är väldigt segt med mina inlägg numera, vet inte riktigt vad det beror på...kanske är det för att Lova ständigt blir mer aktiv och kräver mer av sin mamma;) I förgår var jag och Lova på Gangstar barnklädersparty hemma hos Josse och där blev det en kofta i grått med stora knappar till Lova. Den ska hon få i julklapp av Hilma. Nu ska bara vi hitta på något till Hilma med och det är inte det lättaste för hon har allt, allt, allt....som en bebis kan tänka sig! 
Men i Göteborg på Lördag kanske jag kan hitta något som Hillisen inte har...hoppas det! Nu brister det i grammatiken som synes...säkert irriterande för alla språkpoliser, såna som jag själv....men ska det bli några inlägg så får det gå undan och då ändras ingenting, hahaha! Jaha, i alla fall, Göteborg på Lördag igen och det ska bli kul, bara det inte blir så stressigt denna gången....det orkar jag inte med! Jag vill handla och jag vill hälsa på Lovas farmor Gunnel. Jag vill jättegärna hinna med de vänner som jag inte hann med förra gången...

Lilla söta Agnes, min andra systers minsta flicka har äntligen fått välja en present som hon ville ha. Hon har inte fått någon av mig och Per i år eftersom jag var väldigt gravid när hon fyllde år den 1 april i år. 9 dagar senare kom Lova och det blev inte av att jag ens tänkte presenter...och sen har det bara glömts av. Nu fick hon en och nästa gång får storasyrran Ebba välja sin för hon fyllde i slutet av mars och då var jag också väldigt gravid och ville inte åka 23 mil i bil. Lova var ju uträknad till 23e mars och Ebba fyllde den 20e....liiite vågligt att göra några längre resor då om det nu var så att man bestämt sig för att föda hemma i Göteborg, vilket vi hade!

Nu ska detta inlägg postas innan det blir så långt att folk bara suckar över det, det tenderar nämligen bli så när jag skriver...skrev nämligen kollegieblock efter kollegieblock, sida upp och sida ner redan när jag var liten...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0