Why am I so fucking pigg?

Sån svengelska gillar vi....det är sånt man går och upprepar för sig själv i huvudet men som aldrig kommer på print, men nu gjorde den det. Det är ju en helt relevant fråga nu när klockan är närmare tre mitt i natten och jag gav upp mina försök på att sova, gick ner och gjorde mig en kopp tee, tryckte i mig ett par pencillin tabletter som blivit glömda och nu sitter jag här vid datorn. Funderar på hur klok kroppen är egentligen, men om det är så att den aldrig får sova när den är trött varför skulle den då vilja sova när jag vill att den ska sova? Hänger ni med? Vad händer med den goda sömnen under småbarnsåren? Jo den går upp i rök, jag lovar! Lova är förkyld och sover mellan oss i natt (det gör hon aldrig annars). I går kväll satte jag tillbaka nappen i hennes mun femtioelva gånger eftersom den trillade ur lika många gånger pga täppt näsa...ungen kan ju inte andas, ändå ska hon ha den förbannade nappen. Varenda gång min kropp föll i koma och jag höll på att somna, vad händer då? Jo nappen trillar ur och jag tvingas bli pigg på ett ögonblick för att i mörkret försöka reda ur var hennes mun är någonstans så jag kan trycka tillbaka nappen. Tro fan att min kropp ger upp sina försök på att somna tillslut och när Lova äntligen verkar ha gått ner i djupsömn, ja då ligger jag klarvaken och funderar på morgondagen, tandläkaren och så vidare....

Kan bara konstatera att sömnen är helt fucked up just nu....jag gör ett nytt försök!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0