Lova blir stora tjejen lite väl fort....

Äntligen lite nya foto på Lova och kusinen Hilma nedan...det var inte en dag för tidigt! I förgår blev Lova hela 7 månader och jag tycker som alla andra mammor, att tiden går för snabbt. Hade jag kunnat trycka på en pausknapp så hade jag gjort det. Visst är det kul när hon utvecklas, att se alla hennes nya färdigheter, men det går liiiiite väl snabbt! Denna tiden i vårt liv är alldeles för kort, bara ett år av Lovas hela levnadstid. Bara ett år som jag får gå hemma och mysa med henne sen börjar stressen med tidiga frukostar och förberedelse för dagis. Bosse, vår katt, är mer intresserad av Lova nu men bara om hon håller sig på armlängds avstånd, det är väldigt lätt hänt att Lova drar honom i svansen annars eller i morrhåren och det gillas inte! Vi har provat gå-stol, men bara några gånger för den står hos mina föräldrar just nu. Läste en artikel som en barnläkare skrivit angående nya forskningsrön när det gäller gå-stol och den rekomenderas från 9 månader, varken förr eller senare. Eftersom forskningen är omfattande och några personer arbetat seriöst med detta så tror jag givetvis på innehållet, så än så länge tultar inte Lova omkring i gå-stol som flera jämnåriga. På BVC fick jag jätte mycket beröm av barnmorskan Annika för mitt engagemang, hon hade själv läst forskningen och tyckte jag gjorde rätt. Det kändes bra att höra...
Fast givetvis gör alla andra föräldrar som de tycker känns bra för sitt barn. Nästa tisdag börjar föräldrargruppen och det ska bli jättekul att lära känna fler föräldrar här i byn. Syster Josse ska gå i samma grupp:) 

I helgen blir det troligen Göteborg, hoppas inte vaccinationssprutan tagit död på mig innan dess... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0