Eftersom jag är piggast i Sverige...

så bloggar jag ett inlägg till. Jag har ju sovit hela dagen pga nattens tandvärk så nu i mitt pigga tillstånd passade jag på att gå in under inställningar och fixa så mina kommentarer till gamla inlägg blev godkända. Det verkade lätt som en plätt men jag har inte kollat så att de verkligen kom in...

I söndags var jag på årets första julmarknad, Huseby utanför Växjö! Det var jag, Per och Lova, syster Josefine och hennes Hilma, och mina föräldrar. Det var jättemysigt och vi provsmakade all julens mat och tittade på hantverk. Vi tittade på hur man tillverkar polkagrisar live, och köpte givetvis en påse nya varma och sega polkagrisar. En tomteflicka blev det inhandlat, till Lovas farmor. Den hade ett hjärta på magen där hantverkaren skrev in - Till Farmor från Lova. Den får bli julklappen till hennes farmor. 
Nästa julmarknad blir Liseberg i samband med att vi kör upp dit, gärna i december...och mycket snö ska det vara! På Liseberg har jag varit i tre år och jag har inte tröttnat än, det är så stämmningsfullt. Det ska bli kul att se hur Lova reagerar på djuren, renarna! Sen kräver jag givetvis av Per att han bjuder mig på julbordet, det är tradition:) 

Måste ge honom en eloge i dag, Per alltså, för att han tog ledigt från allt jobb för att vara hemma med Lova när jag sov. Inte just för att han gjorde det, för det var ett måste, men för att han hade henne HELA dagen. Det har aldrig hänt att han haft henne en hel dag själv innan och nu i kväll frågade jag honom hur det kändes.
-Man blir låst, sa han! Och ja, älskade Per, det är så det är att vara föräldrarledig med en 7 månaders som får sina tänder, bajar ett par blöjor fulla, kissar ett par, ska matas med inte bara vällingen utan även lunch, middag och fruktpuré...och inte minst aktiveras! Annat var det när hon var en stilla 3 månaders, haha! Han hänger nog inte riktigt med i svängarna...men han fixade det superbra! Undra om han fortfarande vill byta med mig när det gäller föräldrarledigheten....  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0