Planering klar för högsommardop!

Precis hemkommen från en runda med Per i solariet, Lova var med som vanligt och väntade snällt på sina föräldrar som vill bli lite solbruna. Det är inte lätt för oss att fixa färg utomhus då Per oftast sover dagtid och jag inte sätter mig i solen med Lova och hennes ömtåliga bebishud. Nej, denna sommaren fuskar vi med solariet. I kväll blir det en sedvanlig tur med Lova i vagn runt Linné, Haga och Vasa, vädret är kanon och jag längtar ut! Solisten till dopet är bokad, låten blir "Välkommen till jorden" av Lotta Ahlin. Smörgåstårtorna ska svärmor baka och doptårtorna ska vi beställa på Engelska tårthuset i Linné. Det börjar att dra i hop sig nu och i dag ringde två av våra vänner och tackade ja. En var till och med så engagerad att han frågade om vi samlade på något till Lova för då tänkte han köpa det. Jag blev helt ställd och kom på att hon borde kanske samla på en tesked i silver eller nåt. Jag får kolla upp det, jag lovade att återkomma till honom. Jag vet att även svärmor brukar vilja köpa sånt som hon kan samla på. Jag själv fick silverskedar och har tolv stycken sen flera år tillbaka, jag har använt dem vid alla mina födelsedagar i vuxen ålder, tror jag! Nu tänker jag begära ett dopsamtal med prästen när han kommer tillbaka från sin semester, sen så ska allt vara klart! Lokalen får vi tillgång till för dukning kvällen innan och det är ett måste eftersom vi inte kommer hinna det på förmiddagen innan dopet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0