En inställd "mamma och bebisträff" och en sjuk Lova

I dag skulle jag haft 12 mammor på besök med deras små bebisar. Jag hade städat och fejat, Per hade bakat till oss och jag handlat saft...men så händer det tråkiga. Lova börjar hosta och i går kväll blev hon helt igentäppt i näsan. Natten var jobbig för både henne och mig. Vi sov i samma säng med hennes huvud på min arm. Så fort jag försökte ändra ställning för att vila armen vaknade hon och skrek helt förtvivlat. Hon hade ingen feber men var riktigt medtagen. I dag har näsan runnit och hon har i princip sovit sig igenom dagen. I kylen och i skafferiet trängs kakorna som jag skulle ha bjudit på i dag och risken är stor att det slinker ner ett par stycken för mycket i kväll när jag ska se på film. Detta var inte bra alls och jag har grämt mig hela dagen eftersom jag hade sett fram emot att träffa mamma-gänget igen.

Sånt är livet! Jag får göra ett nytt försök nästa vecka...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0