Kungälv by night....

Det skulle vara tyst på bloggen ett tag men så blev inte fallet;) Svärmor har ju en dator och den är bra mycket bättre än den jag har. Per sover, Lova sover...vad gör man då? Jo givetvis "pratar" man med kompisarna på Familjeliv, läser sina mail och bloggar ett inlägg. Facebook har jag inte, då hade jag suttit här dygnet runt och Lova hade inta haft någon mamma, inte så lyckat!

Så nu sitter jag alltså i Kungälv, denna lilla underbara stad som har allt jag önskade att Osby hade. Här finns ett Maxi som är nytt och fräscht, här finns Mc Donalds, massor med nybyggda lägenheter och radhus och ett sprudlande aktivt centrum med massor av bra roliga butiker. Dessutom är det bara 2 mil in till Göteborg city. Här skulle jag kunna bosätta mig på studs! Men då kommer nästa problem, min mamma är inte här, SNYFT! Inte resten av min familj heller...och nej, det är inte optimalt! Jag har haft lyxen att vara nära min familj i tre månader och det skulle ta emot att lämna dem igen, förmodligen skulle jag bryta ihop hehe!! Sen har det ju skett ett mirakel, Per trivs i lilla Osby utan vänner och allt. Det tycker jag är stort:) Om han trivs där för min skull eller för att han helt enkelt gör det, det har jag svårt att tyda...men jag tror han gillar det! För ett halvår sen tyckte han Osby var "The village from hell" och skulle aldrig bosätta sig där, inte ens om hyran var betald.

Nu sitter jag i alla fall i svärmors lägenhet, den är så ny att du får hoppa jämfota för att höra golvet knarra. Vi sitter längst upp i ett nytt kök från Ballingslöv och med en utsikt som får de flesta att skita ner sig...eller ja, tappa andan! Hela Kungälv city syns under oss! En inglasad veranda som är större än sovrummet med värme på vintern, är det jag ser om jag vänder mig om. Överallt har svärmor tänt juleljus och pyntat med lite granris. Här är så mysigt att det är svårt och få ner i skrift. Jag körde en maskin tvätt och kunde lägga det på badrumsgolvet efteråt, där torkar den på golvvärmen. På soffan ligger en snarkande sambo och i svärmors säng ligger en bortskämd Lova...på min plats, grrr! Att göra en liten sängplats till Lova på svärmors fäll och med åkpåsen som extra gos, lakan och täcke var inte lönt, Lova vägrade ligga på det. Var tionde minut skrek hon sig fördärvad så det slutade med att hon fick min sängplats. Vad gör man inte för sin lilla älskling? Jag får ligga på Per, han är mjuk och go...eller nej, bad idea!

Innan läggdags tog vi en promenad i Kungälv city och Maxi var det som stod överst på listan "to do". Det var kallt som i en isbjörns rövhål ute, men det nästan glömde jag när jag pratade med syrran i telefon. Väl inne på Maxi handlade jag barntandkräm och massor med mat till Lova (de har ju ett sjukt bra sortiment jämfört med Osbys ica) så jag hamstrade. 

Nu laddar jag för morgondagen då jag ska JULSHOPPA i Göteborg, jiiiiipppppiiii!!!! Om Kiqi (kompis från Familjeliv) inte blir mer krasslig än hon är nu, så ska vi luncha på stan, väldans trevligt, tycker jag! Annars hoppas jag någon annan vill luncha med mig! 

Dags att kojsa... 

Kommentarer
Postat av: Caroline

Kungälv är mysigt med Billdal slår Kungälv med hästlängder! ;-9 Min sambo har hela sin familj/släkt i Kungälv! Han kommer där ifrån så vi hänger med där ofta.



Verkligen stort, härligt och alldeles underbart att din sambo gillar ditt hemställe så mkt, det är ju alldeles perfekt!

KRAM igen :-)

2009-12-21 @ 21:46:21
URL: http://familjensweetie.blogspot.com/
Postat av: Caroline

Kungälv är mysigt med Billdal slår Kungälv med hästlängder! ;-9 Min sambo har hela sin familj/släkt i Kungälv! Han kommer där ifrån så vi hänger med där ofta.



Verkligen stort, härligt och alldeles underbart att din sambo gillar ditt hemställe så mkt, det är ju alldeles perfekt!

KRAM igen :-)

2009-12-21 @ 21:46:24
URL: http://familjensweetie.blogspot.com/
Postat av: Jennie

Hahaha, ja Billdal verkar vara något alldeles speciellt! Måste ju ta mig dit snart...herregud!

2009-12-21 @ 23:09:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0