I går och i dag...

Nu när vi ska köpa en ny bärbar dator börjar givetvis vår andra bärbara strula. Hårddisken knackar och den lever sitt eget liv. I bland fungerar den och ibland inte. Det får bli en ny hårddisk och så kan den förhoppningsvis hänga med lite till. I går var syster Johanna här med sina busungar Ebba och Agnes. De åt lunch med oss vid 12 och stannade sen hela eftermiddagen och hittade på lite hyss innan de åkte hem. På kvällen promenerade jag, Lova, Anna och Emilia i två timmar och när jag och Lova kom hem hade Per fixat middag och äppelkaka till efterrätt. 

I dag har vi, alltså Lova och jag, mest slappat. En liten promenad blev det mitt på dagen och sen var Josse här med kläder som Hilma haft och som nu passar Lova. Eftersom det skiljer 7 veckor på de små liven så är det inte så länge som Lova kan ha Hilmas kläder, men det blir några veckor i alla fall. I påsen med kläder fanns ett par fina retro mjukbrallor från småfolk, söta bodysar, jeans och lite andra byxor. Perfekt till Lova! 

I dag har Lova vinkat på sin mamma och sin pappa:) Dessutom fick hon spel och ställde sig upp flera gånger längs med mig och sen längs med soffbordet. Varenda gång hon ställer sig upp skriker jag och Per i kör - HEJA!!! Då blir hon superstolt och gör det igen och igen. När Per inte ser tittar hon på honom tills han höjer sin blick från datorn och skriker HEJA, och hon skiner som en sol. Hon är verkligen på G nu, det händer massor i hennes liv och det är jättekul.

Nu har jag suttit en stund på Familjeliv och "snackat" med vännerna från Göteborg!!   

I morgon blir det glögg och pepparkaka hos mig innan Anna och jag tar vår promenad!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0