Den 23e fotade jag min adventsljustake....



minutrarna innan den tog fyr och blev sotig och förstörd!
Det gröna är mycket brandfarligt fick jag reda på i butiken där jag köpte det, jo tack! Det brann som bara den och båda brandvarnarna tjöt! Jag vet inte vad som hade hänt om vi inte haft brandvarnare för Per hade somnat i soffan och jag nattade Lova på ovanvåningen.
Det var histrorien om den ljusstaken, ganska märkligt att jag fotade den precis innan, som om jag visste undermedvetet att den skulle brinna upp

Kommentarer
Postat av: Kiqi

Men usch vad obehagligt!!!



Ja brandvarnare är verkligen bra att ha så här i juletider. Hemma hos mamma brann det en jul för några år sedan. Då hade en hängande ljusstake fått fr mycket värme från en annan stake under. Det svischade stearin och lågor upp på mamma väggar. Ingen märkte något förrän brandvarnaren satte igång. Och den sitter bra långt ifrån där det brann. .



Vad mysig jul ni haft!! Och underbar bild på dig och Lova när ni gosar =)



Kram i vintermörkret! Hoppas ni kryar på er snarast!

2009-12-28 @ 23:38:13
URL: http://babymama-2009.blogspot.com/
Postat av: Jennie

Kicki, hej!! Jag är bättre i dag så det är ju skönt! Ja det är fruktansvärt obehagligt när det gäller brand, det räcker ju med röken för att slå ut en:( Vi har två brandvarnare, en på varje våning och de känner av varandra så att när den ena fångar upp rök så skickar den en signal till den andra att också sätta igång och varna! Supersmart, det kan jag verkligen rekomendera! Jo julen den var mysig, laid back och rolig! Såg och läste på din blogg att även er jul varit bra! Vilka fantastiska foton du får till på Mama, du har verkligen tänkt på alla detaljer:) Många kramar till er, hoppas vi ses snart!

2009-12-29 @ 22:06:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0