Vaddå varmt?

Jädra, va varmt det blev i dag då! Jag är mer eller mindre död, hjärndöd. Det känns som om jag inte kan tänka klart. Som om jag skulle behöva köra "Kate Moss tricket" (för visst var det väl hon) och doppa huvudet flera gånger i iskallt vatten. Sedan ska man tydligen vakna till liv, vare sig man är en utmattad mamma som aldrig får sova på nätterna eller en skandinav som aldrig vänjer sig vid detta heta klimatet. Jaja, det stod i alla fall om detta i nyaste nummret av Mama! Hur påverkar värmen er? Jag älskar värmen om jag får vara vid havet, men att sitta i inlandet i en liten håla där det är långt till strand och hav känns sådär! Semester? Ja, det skulle man kunna ha, men jobb det känns också högt prioriterat eftersom jag gått hemma i över ett år.
Klockan är närmare halv elva i kväll och nu börjar det svalka lite. Alla fönster här hemma är satta på vid gavel och fläkten är igångsatt. En aircondition är beställd sedan någon vecka tillbaka och den får gärna komma nu! Min lilla sömntuta somnade på sitt rum trots värmen, hon har dessutom sovit i sitt varma rum i tre timmar mitt på dagen. Eller är det kanske just på grund av värmen som hon sover? Hon sover bort de värsta timmarna på dagen! Smart drag Lova!  

I kväll blev det grillat hos mina föräldrar. Kött, grönsaker och en kall sås gjord på turkisk yoghurt. Kanske inte världens mest sunda sås men supergod. Här får ni receptet:

Turkisk youhurt (vi tog en sundare variant, det funkade fint)
Finhackad vitlök
Hackad aubergine
Pesto
Färsk basilika
Hackade valnötter
Salt och peppar efter smak och tycke

Tyvärr har jag ingen koll på mängden av varorna men ni får prova er fram, det gjorde vi!!!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0