Intressen och passioner!

I dag är tanken sån att jag ska jag sicka i väg hundratals foton för framkallning. Om jag orkar! Det är från Lovas  ettårsdag och allt annat som tagits på henne sen dess. Eftersom jag har kameran med mig nästan alltid så blir det en hel del foton. Det svåra är alltid att välja ut vilka som förtjänar att bli framkallade och sedan skrota resten så att man inte har överfulla mappar på datorn med foton som man aldrig kommer dra ut. Foton är utan tvekan ett av mina största intressen. Sen jag fick Lova har dock min inspirationsförmåga drastiskt försämrats och jag tar nästan bara på henne;) Innan tog jag foton på allt som var vackert, det kunde vara en blomma. Inredning är ett annat intresse som i och för sig ligger på is just nu. Jag nöjer mig med att läsa om inredning! Jag har lovat mig själv att aldrig satsa stort i en hyreslägenhet utan nu väntar jag med mina idéer och tankar tills vi bygger/köper hus. I perioder kliar det dock i fingrarna. Det är ganska intressant det här med intressen och hur de förändras med åren och vad man har för förhållningssätt till sina intressen. Att resa har varit en stor passion, men inte längre! Jag reste varje år men tröttnade. Nu nöjer jag mig med en solresa då och då. Intresset för kläder och mode har alltid funnits där, men sen Lova kom är det mer intressant att köpa kläder till henne än till mig själv. Jag hör många mammor som säger likadant, men nästan aldrig någon som säger att de köper mer till sig själv sedan de blev mammor. Undra varför?

Vad har ni för intressen? Jag är nyfiken... 

I dag promenerade jag och Lova bort till Johanna och barnen. Där fanns också Josse och Hilma :) Vi har inte träffat dem på länge och Hilma hade fått mer hår på huvudet...vitt, tunt hår med tendens till lockar redan nu. Fina Hillis, min gullunge!! Snart kan hon låna Lovas hårklämmor;) Ebba och Agnes sprang omkring aningen rastlösa. Johanna skulle på ett möte, men en fika hann vi med och sedan lite snicksnack! Efter lite kortspelande med Josse och Ebba kom Per och hämtade mig och Lova för att vi skulle åka och handla mat. Det behövdes, i kylen fanns nämligen inte annat än en liter mjölk och några halvruttna grönsaker utöver basgrejorna som oliver, ketchup och liknande. Det blir väl så efter en helg på annat ställe : 0 Nu är vi rustade för den nya veckan! 

  


Kommentarer
Postat av: Janina

Tror att det lätt blir så att föräldrars passioner eller intressen inte får så stort utrymme när barnen är små. Jag tror att det beror på att det tar lång tid att vänja sig vid allt nytt som man ska hinna med...och sen när de somnat....då orkar man inte. :) Dessutom vill man ju inte missa ett enda framsteg som ens barn gör. Och de där framstegen haglar ju ner över oss i några år :)

Mitt intresse? Ja du... William?? ;) Nej men jag tycker det är riktigt kul att göra kort, scrapbooking. Men det hinns aldrig med, förutom när det måste göras.. Dessutom målade jag förr i världen änglar (i trä). Men alla de där grejerna ligger nerpackade (kanske mest för att de inte ska hamna i halsen på en viss liten person).

Men de intressena får gärna vänta.. jag vill ju inte missa något med William :)

2010-07-07 @ 07:35:25
URL: http://enkarleksresa.blogspot.com
Postat av: Jennie

Det där med att "när de somnat orkar man inte" just så känner jag nu...det tar på krafterna att engagera en 1 åring hela dagarna, utom då hon är på dagis, men då är ju jag utröttad av jobb och sen kommer hon hem och allt kretsar kring henne. Vissa kvällar är sängen det man längtar till mest;) Förr kom jag aldrig i säng på kvällarna för att det var så mycket jag ville göra:) Men som du säger, det kommer väl en tid när allt det man gillar blir viktigt igen! Måla saker sysslade jag också med ett tag!! Det är kul!

Kramar

2010-07-07 @ 22:03:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0