Lägenheten!

Just nu spyr jag på vår lägenhet :( Det är cirka tre veckor innan Per slår upp portarna till sin verkstad och vår hall har helt plötsligt blivit nåt slags förråd för verkstadsprylar. Där är en stor låda med verktyg, tre stora vattenkannor som ska vara till bland annat glykol, fick jag höra! Utöver detta ligger där skrivbordsmaterial och i vardagsrummet står en avlastningsbänk som man av misstag kan tro tillhör inventarierna i en lägenhet som folk med jävligt dålig smak har! Inte nog med att den står där, den har också blivit en mycket bra plats för en viss person att dumpa sina kläder. Aaarrgghhh, jag sliter mitt hår! På kvällarna när jag ser denna mess, ja det är faktiskt då jag retar mig som mest, då vill jag bara slänga ut skiten. På ovanvåningen står typ 15 pärmar med bokföring och fan vet vad och en pappersskärare?!?! som Per fick låna av Osby kommuns förråd. En gammal tung pryl som förr användes väldigt mycket på kontor men som i dag nästan försvunnit helt. Han ska ha det när han klipper till lagom stora flyers som han ska dela ut nån vecka innan öppningen. Per jobbar 7-16, kommer hem och fortsätter jobba till 21 då han fullkomligt däckar i soffan. Han har, inte mindre än 3 företag som han sköter bokföring åt, varav två är hans egna, så att se honom klistrad vid datorskärmen om kvällarna är ingen ovanlig syn. 

Inte nog med detta så såg jag nyss att fönsterna är jättesmutsiga och jag HATAR smutsiga fönster!!!! 

Bad day? Ja en aning! Men nu till mer positiva saker....
I dag var det så pass skönt i luften att jag och Lova vågade oss ut på en promenad. Först handlade vi lite nödvändigheter och sen promenixade vi vår timme. Härligt! I går plockade jag fram några små burkar som man ska stapla på varandra så att de tillslut bildar ett högt torn. Innan älskade Lova att riva detta när jag byggt upp det. Nu några månader senare är det hon som bygger och jag som river, till hennes förtjusning! Varenda gång jag river klappar hon sina små händer och strålar! Det kräver mycket koncentration för att få dit en burk på en annan. Hon har inte direkt finliret än så hon trycker lite väl hårt och tornet rasar innan det var klart. Jag har fått hem inte mindre än 200 foton av Lova som jag satt in i pärm och skrivit lite noteringar! Så mycket jobb som jag har med alla hennes foton så hoppas jag verkligen att hon uppskattar detta när hon blir stor;) Annars behåller jag dem, jag kommer älska dem om 20 år.   

Kommentarer
Postat av: Caroline

Hej vännen!

Förstår att det är segt o ha massa "skräp" i vägen. Men det kommer bättre tider, du får helt enkelt "öva" på att ta det lugnt! Och tänka, "Det är ju inte så farligt".

KRAM!!

2010-07-14 @ 21:15:08
URL: http://familjensweetie.blogspot.com
Postat av: Anonym

Tack för peppande ord:) Jag har redan lugnat ner mig, hihi!!! Det är ju som sagt bara tre veckor kvar sedan slipper jag både det. Vilket välfärdsproblem!!

Kram!!!

2010-07-15 @ 00:05:35
Postat av: Maria

Henke är också bra på att strö skit omkring sig men det är sånt som aldrig försvinner här i från;) Jag hittade en darttavla i hallen i går som han tror att han ska få hänga upp någonstans. Han har tagit hem massor med skräp från jobbet med för att det kan vara "bra att ha". Det bara ligger här och tar plats.

Kramkram

2010-07-15 @ 10:29:55
Postat av: Jennie

Maria: Å, det är så irriterande med "bra att ha saker". Har man det tankesättet blir man lätt en hamster;)Klart han ska få ha en darttavla, de är ju så snygga med;) Kram

2010-07-16 @ 21:44:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0