Födelsedagsfirande och bråda dagar!!

I går firade vi systers Kim som fyllde 28 år. Han fick ett lottpaket av oss, hoppas han vann! Det bjöds på massor av gott, kallrökt kassler och rostbiff, potatissallad, sallad och bröd. Till kaffet en kaka, choklad och godis. Lova och Hilma hoppade studsmatta, hundarna rök ihop och Agnes fixade till mitt hår. Ebba hade fått nya chinos som hon var jättefin i, men efter ett tag åkte de av och en sommarklänning på. Den äldre generationen snackade högst och mest, som vanligt, och det var en härlig stämning på syrran och Kims nybyggda altan. Regnet smattrade mot det räfflade plasttaket och det svalnade av.  Att det blivit ännu svalare i Skåne i dag är det ingen tvekan om. Jag frös i mina vita leggings, jeanstunika utan ärm och en tunn kofta. Lova fick ha på sig jacka över klänningen. Vi drog iväg en sväng till Älmhult, en närliggande by, och handlade mat och blöjor. Det känns så härligt att fylla upp kyl och frys, veta att man slipper springa och småhandla den närmsta veckan! Till och med mjölken bör räcka!! 

Nu blir det allt mindre skrivande här på bloggen. Anledningen stavas J.O.B.B! Bloggen som en gång startades för att skriva om Lova och mitt mammaliv kommer framöver även att innefatta annat och jag kommer byta bloggportal. För er som undrar vad som hände med den blogg jag jobbade på så kan jag säga att det sedan flera veckor står helt still. Jag har inte hunnit!! Ambitionen är dock att öpnna den nya bloggen inom kort.

I dag åker syrran, Kim och busungarna Ebba och Agnes till Gotland. Om det inte vore för jobb hade vi också packat och förberett oss just i denna stund. Vi skulle njutit av ett somrigt Gotland en vecka men fick avstyra de planerna. Vi skulle ha hyrt en lägenhet i Visby och åkt runt på ön, solat, badat och shoppat. Nu får vi stanna hemma och jobba på istället. I dag ska en trappa till ett lager byggas och målas i Pers lokal. I morgon ska väggar som ska fungera som avskärmning byggas. Kontoret har jag fått på min lott. Per tyckte det behövde en kvinnlig touch. Det är möjligt. Jag har mina idéer men tänker inte lägga ner någon större energi på det. Billyft och annat blir försenat från Kina och öppningsdatumet den 2 augusti blir inte aktuellt. Den 7 augusti är mer sannolikt! 

 

Kommentarer
Postat av: Maria

Synd att Per får skjuta på öppningen! Ni verkar ha fullt upp. Här är det lugnt och vi tar dag för dag.

Kramelikram

2010-07-25 @ 12:51:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0