25 juli 2009...



Lova Amanda
 
var dagen då Lova döptes. Det innebär att det är precis ett år sedan i dag! Ett år sedan vi samlades i Haga kyrkan i Göteborg och Lova fick sitt namn. Vi var mycket stolta föräldrar den dagen, kan jag berätta. Lovas farmor var gudmor till sin första"flicka". Hon har fött fyra söner och har tre barnbarn som alla är pojkar. Detta var stort för henne. Mina tvillingsystrar var faddrar. Bättre faddrar får man leta länge efter! Min kompis Kiqis syster sjöng "Välkommen till jorden" med den vackraste stämma. Jag fick kämpa mot lyckotårarna flera gånger. Jag och gudmor läste en varsin dikt. Lova var den enda som döptes den dagen och det kändes både speciellt och lite lyxigt. Hela kyrkan var vår, som om den öppnades för Lova just då och ingen annan! I bänkraderna satt våra familjer och vänner. Tyvärr fattades det en del vänner eftersom det var mitt i semestertider. Efteråt åt vi smörgåstårta och vit marsipantårta med Lovas namn ingraverat i mörk chocklad. Den var supergod. Det var stressigt med förberedelserna men sedan flöt dagen på och vi hade jättetrevligt

På kvällen satt vi hemma i lägenheten i Linnéstan och tittade på alla Lovas vackra presenter. Vi åt resterna och gosade med vår lilla sessa!!

Kommentarer
Postat av: Malin

Hej! Kul att det kommer lite inlägg då och då ifrån dig. Jag är urusel på att blogga, läsa bloggar och kommentera. Menmen..det är ju sommar! Då finns det ju vettigare grejer att göra! ;)

Hoppas ni har det bra och ni har lite solsken där nere!

Ps. Så söt Lova var på dopbilden. Lite skrämmande ändå hur fort tiden går. Jag vill stoppa upp den ibland! Speciellt nu när Vilmer går själv. Han ser ju bara såå stor ut :)

Kram på dig!!

2010-07-26 @ 20:49:35
URL: http://[email protected]
Postat av: Jennie

Ja men visst är det så, är det sommar så är det!!! Tyvärr har jag ju inte riktigt någon sommarledighet iom att jag jobbar, så för min del flyter det mesta på som vanligt! Även bloggandet;)



Stoppa tiden ja, det skulle jag också vilja i bland. Vad hände med våra bebisar? ;)



Stor kram

2010-07-27 @ 10:33:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0