Lördagsmys i soffan!

Ja då är lördagen snart slut och vi har haft en urmysig dag med svärmor och Bertil. Jag och Per fick en stor vit orkidée med videung, en jättefin kombination! Jag har aldrig haft en finare blomma här. Ska bli intressant att se hur länge den överlever i mitt hem, jag har tyvärr inga "gröna händer". Lova fick en hel påse kläder, jeans, tights, tröjor och sockar. Allt i storlek 80 och vårinspirerat så nu får gärna våren komma. Nu i kväll har Lova haft jättesvårt att komma till ro och somna, det beror säkert på allt som hänt i dag. Nu 22.30 verkar det som om hon äntligen knoppat in:)

Så nu blir det film...sena som vi är, Luftslottet som sprängdes. Det ska bli mycket intressant för jag har bara hört positiva reaktioner på denna filmen.

"Cupcakesen" som jag nämnde i går blev farligt goda! Enda problemet, för slappa formar så de flöt ut. Kollade på nätet efter formar i plåt och hittade i non stick-material som jag ska handla. Sedan sätter man tydligen bara pappersformarna i dem så blir de höga och fina som de ska vara! Tur vi testade detta i så god tid innan Lovas kalas. Det skulle bli lite svettigt om sånt hände den dagen när man har så mycket annat att tänka på. Silverkulor är superläckra att ha som dekoration tycker jag, så det får det bli även nästa gång. Någon som har några andra tips när det gäller cupcakes?

Bilder kommer i nästa inlägg...


Kommentarer
Postat av: Caroline

Mmm vad gott med hembakt! Ja men det går inte göra höga muffins om man ej har en muffinsplåt!

Vad ska ni bjuda på på hennes kalas mer än cup cakes?

KRAM

2010-02-28 @ 08:19:33
URL: http://familjensweetie.blogspot.com
Postat av: Jennie

Haha, jag märkte det, jag har noll erfarenhet av cupcakes;)Utöver cupcakes blir det två sorters kakor till och en köpt tårta. Jag har inte bestämt mat än, har du något tips? Kramar till er

2010-02-28 @ 13:51:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0