Gnäll, gnäll, gnäll....och så tandläkaren!

I dag har jag varit med Lovisen hos tandläkaren där vi fick en tandborste och lite självklar information kring hur man sköter barns tänder. Lova tröttnade efter 5 minuter och jag efter 10 minuter, men nu är det gjort! På vägen hem hämtade jag mitt paket från Milq och i postlådan hemma väntade ett paket med kakeldekor, så nu har jag sysselsatt mig med att klistra svart dekor på vårt vita kakel i köket, men bara vid ugnen! Det blev bra, ett lyft för köket! I paketet från Milq kom mina bordstabletter i svart med vita moln från "Svensk färg och form", jättefina blev dem på vårt vita soffbord. Även en bricka från "Svenskt tenn" kom i paketet, men den var mindre än jag tänkt mig så den ska tillbaka med posten.

I natt har det snöat konstant, tror jag, för när vi kom ut stod grannen och försökte köra ut från carporten och ut på gatan. Hon kom typ halvägs och fastnade sen i snön. Ingen hade skottat vår uppfart och entré. Vi tog den största skyffeln vi kunde hitta och började skotta, men hade ett helvete innan vi kom ut med bilarna från tomten. Vi hade tider att passa och jag kände ilskan börja komma, så jag ringde upp vår fastighetsskötare som inte svarade. Jag tänkte att hon har väl fullt upp med allt skottande, stackaren! Jag vet att hon bara arbetar 50 procent, men skulle lätt kunna vara anställd på heltid utan att hon fick någon tid över. Efter ett tag ringde hon upp, hon var insnöad, hade inte ens kunnat ta sig till jobbet. Men hon hade ringt fastighetsbolaget och lagt in ett krav på skottning för bland annat vår fastighet. Så någon gång under dagen!?!? ska en kille komma hit och skotta. Klockan är nu 14 och fortfarande har ingen skottat!!! Per som är utbildad inom fastighetsbranchen sa att om det hade varit ett seriöst fastighetsbolag vi bodde hos så hade det givetvis funnits ett kontrakt från deras sida med en firma som skottar, och de ska skotta på morgonen innan folk ska ha ut sina bilar för att komma till jobb och liknande!

Så, då har jag gjort ytterligare ett gnäll-inlägg som handlar om vårt fastighetsbolag! Känner mig fruktansvärt gnällig, men är så j-a förbannad. Vår hyra får de in den 28e varje månad, utan den minsta tendens till försening! Om jag sköter min del bör de sköta sin, ellerhur?


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0