Mannen i mitt liv!

För dryga timmen sedan åkte en stressad Per hastigt upp till Göteborg efter mycket strul med Sveriges sämsta myndighet - Tullverket! I flera dagar har det daltats med dem angående de beställda inventarierna från Kina som tydligen mellanlandat alltför länge i Rotterdam plus att pappren från tullverket tagit god, alltför god tid på sig att komma. På grund av detta har Per fått skjuta upp öppningen av sin verkstad ett x antal gånger, men nu är datumet satt till den 19 augusti och flyers med öppningsdatum har delats ut till vissa hushåll. Det innebär att han måste öppna den dagen oavsett vad! Vilken jävla soppa! Eftersom jag och Lova nu är själva spånar jag på vad vi ska göra i dag medan hon tar en powernap. Lekplatsen är ett alternativ och gå hem till syrran är ett annat. Egentligen skulle jag behöva städa, lägenheten ser ut som en soptipp! För Lovas skull borde jag vänta med städningen, men hur kul är det att städa en fredagkväll kl 20.00 när hon somnat?

I går var vi i Älmhult på Pers begäran och hämtade en ful pryl. Tydligen finns det bara fula prylar i en bilverkstad. Jag har inte tänkt på det innan, men nu är det uppenbart. Denna manicken ska man tydligen kunna ställa in bilens lampor med så att de lyser rätt. Jag övertalade Per att stanna utanför Willys där jag bunkrade på mig blöjor till Lova. Som en sann hamster och ekonomisk småbarnsmamma stuvade jag in paketen i bilen och Per bara skakade på huvudet. Som den icke förutseende människa han är (när det gäller vad som behövs i hushållet) handlar han en ny svindyr förpackning blöjor till Lova när sista blöjan sitter på henne och är full av kiss. Då tycker han det är lagom att gå in på ICA och köpa nya. Likadant är det med duschcreme, han skriker på mig innefrån duschen när hans sista droppar AXE är förbrukade. Att toapappret är slut kommer han på när han sitter på toa och att det fattas ägg till pannkakssmeten ser han först när han kläckt flera ägg i bunken. Ack, dessa karlar!! 

 

Kommentarer
Postat av: Maria

Neeej vilket strul :( å han som skulle öppnat för länge sen. Hoppas det ordnar sig till den 19 aug. å han kan öppna! Lycka till!

2010-08-15 @ 00:06:20
Postat av: Jennie

Ja håll tummarna!!

2010-08-15 @ 11:22:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0