Ullared!



I dag var mina tvillingsystrar i Ullared och shoppade loss. Är jag avundsjuk? Neeeeejdå, inte alls! Jag skulle mer än gärna hängt på och lastat min vagn till bristningsgränsen med nödvändigheter....eller nej, vänta nu. Var det inte jag som tröttnade på Ullared? Var det inte jag som gnällde hela vägen hem på allt skit som fanns där sista gången vi var där? Jag hade handlat för några tusen men tyckte inte att jag fått något av värde. När vi kom hem och jag packade upp så var det, hör och häpna, inte Per som gnällde
- Och vad har du tänkt vi ska ha denna till?
Nej, det var snarare jag som stod för det gnällandet. Lova hade fått leksaker som vi inte ens kollade priset på eftersom hon hade dem i vagnen och sysselsatte sig med. Visst känner man en viss skyldighet att köpa dem sen? Det är ju så det funkar! Jag hade unnat mig själv en och annan pryl som jag inte kommer använda...men den var  billig! Billig ja, för all del, men va fan ska jag med den till? 

Ullared är kul på vägen dit med de förväntningar man bygger upp. På vägen hem däremot sitter jag ofta och undrar hur jag resonerade angående vissa varor. Det är ett kortvarigt nöje med mycket ånger!

Men för all del, om jag hade kunnat hänga med i dag, hade jag gjort det?

Svar JA!


Kommentarer
Postat av: Caroline

Hej du!

Jo men jag förstår vad du menar ang Ullared. Jag brukar besöka stället sisådär vart fjärde år och det är lite lagom!! ;-)

Dockvagnen köpte jag på loppis för 100 kr, bra mkt billigare och snyggare än Ullared alltså!! :-D Hade en lika dan när jag var liten som jag har kvar ute på torpet men den e helt förstörd av mössen, stått ute i ladan,

kram på dig

2010-08-15 @ 22:35:01
URL: http://familjensweetie.blogspot.com
Postat av: Jennie

Synd att din är förstörd, men man förstår ju inte riktigt värdet av en sådan vagn förrän det är för sent, tyvärr! 100 kr, som hittat! Jag var nyligen på loppis och gjorde ett dunderfynd. Jag kom dit med taskig attityd men kände mig jättenöjd när jag åkte därifrån. Jag är inte typen som går på loppisar vanligtvis, men jag blev positivt överraskad. Jag var väl lite på jakt efter ett glasfat på fot, typ ett gammeldags tårtfat, men det hittade jag tyvärr inte.



Nu är sommaren snart slut och vi har inte hunnit besöka er. Vi är i en fas i livet när båda jobbar på ganska mycket, han med sitt och jag med resten som innebär det mesta, hushåll, huvudsakligt ansvar över Lova, mitt jobb och så vidare. Att hinna med ett socialt liv har inte varit lätt denna sommaren:(

Hoppas hösten blir bättre!



Jag har inte varit i Göteborg sedan början av juni men hoppas på att kunna hänga med snart!

Kram

2010-08-16 @ 00:10:44
Postat av: Hanna & Leon

Håller med dig :) Men det är ändå kul med Ullared! Ska ni till dina föräldrar på lördag? Vi är bjudna, och Carin & Willy oxå. Isf ses vi, hade varit jätteskoj :) Hoppas det är bra med er! Kram!

2010-08-16 @ 14:44:06
Postat av: Jennie

Hanna: Jag hörde att de skulle ha fest och pappa frågade om vi ville komma, men jag har inte pratat med Per om det ännu!! Men det är nog rätt troligt att vi kommer bort :> Kramar

2010-08-16 @ 20:38:26
Postat av: Maria

Jag kan bara instämma mer er övriga. Jag är inte heller ett stort fan av ullared men lik förbannat åker jag dit var tredje år och ångrar mig efteråt. De har nån slags dragningskraft på en. Henke följer aldrig med han får stanna hemma med barnen. Kramkram

2010-08-17 @ 08:07:50
Postat av: Jennie

Haha, ullared skapar verkligen kommentarer! Alla har nåt att säga om det stället;)



Maria, Per hänger med faktiskt, men annars är han inte mycket för affärer, förutom Biltema då;) Det är hans Mekka!! Kram på dig

2010-08-17 @ 21:44:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0