Tråkig post!

Är det någon mer än jag som tänkt på vilken tråkig post man får numera? Bara räkningar i princip. När jag var yngre kunde jag få ett brev då och då eller ett vykort. Nu skickas det som förr sas i brev och vykort via mail och sms i stället. Visst är det kul när det plingar till i mobilen, men inte för tjugonde gången samma dag kanske! Ett brev var spännande, jag sprang upp på mitt rum, slängde mig i sängen och läste raderna först snabbt sedan sakta en gång till. Sedan la jag undan brevet, tog fram ett kollegieblock och påbörjade ett svar till vännen som skrivit. I bland tog det flera timmar att skriva, i bland blev det aldrig bra och det låg högar med ihopknycklat papper på golvet. Oftast hamnade det i ett kuvert men i bland kom det inte i väg utan låg kvar i min skolväska i veckor. Då skrev jag ett nytt och postade det! Sånt här kunde ta tid, tid som jag inte har längre.

Hade jag fått ett handskrivet brev i dag kan jag dock garantera att jag hade tagit mig tid att svara.

Jag hade blivit överlycklig!!

Kommentarer
Postat av: Caroline

Åhh då är vi två som älskar handskrivna brev. Jag brukar skicka både julkort o påskkort som jag gör själv. Jag o barnen knåpar. Och tar foton på dem o klistrar i. Alal ringer o tackar. Nästan. Men ajg får knappt några tillbax. Mest sms, och HUR tråkigt e det inte?? Så sjukt opersonligt och lite "bekvämt".

Håller med, mer post åt folket!!

KRAM!!

2010-08-18 @ 23:08:36
URL: http://familjensweetie.blogspot.com
Postat av: Maria

Samma här älskar att få post som är kul inte bara räkningar;)

2010-08-19 @ 15:10:48
Postat av: Jennie

Caroline och Maria: Messa mig era adresser! Då dyker det upp julkort, vykort när jag är på semester...och kanske kanske även ett handskrivet brev;) Vi måste bryta trenden, haha!

Kram

2010-08-19 @ 17:02:42
Postat av: Caroline

Absolut, mässa tillbax!!

KRAM!

2010-08-20 @ 23:39:29
URL: http://familjensweetie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0